بهت و حیرت کاربران iOS 17.5 از بازگشت عکس‌های حذف شده


بهت و حیرت کاربران iOS 17.5 از بازگشت عکس‌های حذف شده

وجود باگ تقریباً اجتناب ناپذیر است اما احتمالاً شما هم انتظار چنین باگی را نداشتید. برخی کاربران iOS 17.5 مدعی شده‌اند پس از نصب این آپدیت، عکس‌هایی که مدت‌ها قبل حذف کرده‌اند به طرز مرموزی دوباره برگشته است! جزئیات بیشتر درباره این باگ...

وجود باگ تقریباً اجتناب ناپذیر است اما احتمالاً شما هم انتظار چنین باگی را نداشتید. برخی کاربران iOS 17.5 مدعی شده‌اند پس از نصب این آپدیت، عکس‌هایی که مدت‌ها قبل حذف کرده‌اند به طرز مرموزی دوباره برگشته است! جزئیات بیشتر درباره این باگ حیرت‌انگیز را در ادامه خبر بخوانید.

با وجود اینکه به نظر نمی‌رسد باگ مورد بحث به طور گسترده در بین کاربران iOS 17.5 شایع باشد، اما برخی کاربران مدعی شده‌اند تصاویری که حتی یک سال قبل حذف کرده‌اند دوباره برگشته است. این مشکل نگرانی‌هایی را در خصوص امنیت داده‌های کاربران به وجود آورده است.

بازگشت مرموز فایل‌های حذف شده در iOS 17.5

کاربران متعددی مدعی شده‌اند پس از نصب آپدیت iOS 17.5، عکس‌های حذف شده متعلق به مدت‌ها قبل بازگشته و در اپلیکیشن Photos ظاهر شده است. یکی از این کاربران با ابراز نگرانی درباره بازگشت عکس‌های متعلق به ماه‌ها قبل، از ظاهر شدن ناخواسته آنها حین مکامله با دوستش گفته است. به ادعای این کاربر، هنگامی که حین چت کردن می‌خواسته تصویری را ارسال کند، با عکس‌های حذف شده متعلق به نزدیک به یک سال قبل روبرو شده است.

آپدیت  iOS 17.5

همین کاربر مدعی شده افزون بر آیفون، تبلت آیپد او نیز عکس‌های حذف شده را برگردانده است. به وضوح چنین اتفاقی از نظر حریم خصوصی و امنیت نگران‌کننده است و می‌تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد.

عجیب‌تر اینکه کاربر دیگری مدعی شده عکس‌های حذف شده متعلق به سال ۲۰۲۱ دوباره ظاهر شده است. اما اگر فکر می‌کنید این کافی نیست، بهتر است بدانید ادعاهایی مبنی بر برگشتن عکس‌های متعلق به سال ۲۰۱۰ هم مطرح شده است!

این ادعاهای شوکه‌کننده تنها به بازگشت تصاویر مربوط نمی‌شود و یک کاربر در توییتر مدعی بازگشت پیام‌های صوتی حذف شده خود شده است.

در حال حاضر هیچ گونه جزئیات رسمی در دست نیست، بنابراین احتمال‌های مختلفی مطرح است. یکی از این احتمال‌ها، حذف نشدن فایل‌ها از iOS یا iCloud است و این احتمال وجود دارد که فایل‌ها واقعاً حذف نشده باشند. احتمال دیگر که خطرناک‌تر است، نگه‌داری فایل‌های خصوصی کاربران از سوی اپل است. چه کسی می‌داند، شاید آپدیت iOS 17.5 ناخواسته دست اپل را رو کرده باشد!

در طرف مقابل برخی می‌گویند مشکل به یک باگ مرتبط با سینک کردن فایل‌ها مربوط می‌شود که به طور ناخواسته چنین مشکلی را به وجود آورده است. جالب اینکه مشکل بازگشت فایل‌های حذف شده در بتای چهارم iOS 17.5 هم گزارش شده است، بنابراین می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که نسخه نهایی آپدیت iOS 17.5 حاوی باگ بوده است.

این اولین بار نیست که یک باگ باعث بازگشت اطلاعات خصوصی حذف شده می‌شود. پیش‌تر هم یک باگ در iCloud باعث شده بود کاربران بتوانند تاریخچه مربوط به یک سال قبل را با وجود پاک کردن، مرور کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه تماس‌های ناشناس را در اندروید و آیفون مسدود کنیم؟ + راهنمای تصویری