دوره توسعه کشور با پول نفت تمام شده است


 دوره توسعه کشور با پول نفت تمام شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بارها گفته‌ایم دورانی که دولت‌ها نفت بفروشند و کشور را توسعه دهند، تمام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا باهنر امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در اختتامیه دومین همایش «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان» تحت عنوان کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: متاسفانه فعالان سیاسی در برخی اوقات رقابت‌های بی ارزش می‌کنند و کارهای یکدیگر را خنثی می‌کنند و من خواهش می‌کنم این دعواها را به ساحت اقتصاد نکشید.

وی با اشاره به راه‌اندازی انجمن توسعه کرمان در ۲۰ سال قبل ادامه داد: حدود ۲۰ سال قبل با سران جناح‌های سیاسی مختلف استان کرمان یک قرار گذاشتیم که سر توسعه با هم همراه و همدل باشیم و کرمان را در جهت منافع کشور جلو ببریم.

وی ادامه داد: کرمان هر چه دارد از همراهی و همدلی دارد و هر چه ندارد از رقابت‌های بی ارزش، غیرضرور و مسخره سیاسی است.

باهنر اظهار کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام بارها گفته‌ایم دورانی که دولت‌ها نفت بفروشند و کشور را توسعه دهند، تمام شده و چند ناترازی جدی در کشور داریم که مهمترین آن‌ها ناترازی انرژی، بودجه عمومی دولت و بانک‌هاست.

وی افزود: باید متوجه شویم که دولت دیگر پولی برای سرمایه‌گذاری ندارد و نفت فروشی کفاف زندگی روزمره ما را بیشتر نمی‌دهد اما پتانسیل‌های عظیم اقتصادی در کشور وجود دارد و در برخی از مناطق بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: کرمان نیز در معادن و هوای چهار فصلش و از همه مهمتر منابع انسانی قدرتمند، باهوش و خلاقی که دارد، بی نظیر است و باید از این منابع به نحو احسن استفاده کنیم.

باهنر تاکید کرد: یکدیگر را تکذیب نکنیم و در خیرات با یکدیگر رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: در اقتصاد باید همگرا، هم افزا و همدل بود.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تفویض اختیار ویژه به مدیران برتر بانکی