توسعه کسب‌وکارها نباید موجب صدمه دیدن منابع طبیعی شود


توسعه کسب‌وکارها نباید موجب صدمه دیدن منابع طبیعی شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز توسعه کسب و کارها موجب صدمه دیدن منابع طبیعی و محیط زیست و این موضوع مانع توسعه نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن مددی با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: با توجه به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه کسب و کارها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ادامه داد: این مهم باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در پهنه جغرافیایی هر استان و زیرساخت‌ها، امکانات، حقوق و تکالیف در حوزه محیط زیست، منابع طبیعی و … انجام شود تا توسعه کسب و کارها موجب صدمه دیدن منابع طبیعی و محیط زیست و این موضوع مانع توسعه نشود.

وی عنوان کرد: یکی از نشانگاه هایی که در توسعه کسب و کارها باید مورد توجه قرار گیرد، توسعه شهرک‌های صنعتی است اما زیرساخت‌های لازم بدین منظور در نظر گرفته نشده و مشکلات حقوقی متعددی گریبانگیر واحدهای صنعتی و تولیدی است که رفع آنها ضرورت دارد و در این راستا باید به حقوق و تکالیف قانونی در بخش حفظ منابع طبیعی و محیط زیست توجه شود.

مددی بیان کرد: البرز استانی مهاجرپذیر است و بارگذاری جمعیت در آن متناسب با ظرفیت‌های موجود انجام نشده و این ناهمگونی جمعیت مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. اگر توسعه بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها صورت گیرد، مشکلات بسیاری گریبانگیر استان می‌شود. در این راستا نهضت ملی مسکن باید در محدوده‌های دارای زیرساخت‌های مناسب توسعه یابد

وی اقدامات قرارگاه اجتماعی استان را منشأ خدمات مؤثر و بی بدیل در توجه به مناطق محروم و مردم کم برخوردار دانست و اظهار کرد: نبود کمپ‌های ماده ۱۶ در گذشته موجب بروز آسیب‌های اجتماعی از سوی برخی معتادان متجاهر شده بود اما در حال حاضر پنج واحد کمپ ماده ۱۶ در البرز فعال هستند و جمع آوری معتادان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم خرد شده است.

منبع : مهر
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت پراید امروز 12 خرداد 1403