رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند


رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آمریکایی‌ها با بمب‌هایی که شهرها و غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند، نقش اساسی در تجاوز به غزه دارند.

رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند

به گزارش راهبرد معاصر؛ عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن گفت: آمریکا به ساخت بمب‌های با تخریب بالا در مناطق شهری اهتمام زیادی داشته است، آمریکایی‌ها از ابتدا، سلاح‌های خود را به گونه‌ای ساختند که به صورت جمعی ساکنان یک شهر را از پای درآورد. راهبرد و تاکتیک آمریکا، هدف قرار دادن غیرنظامیان است. آمریکایی‌ها حتی حمله به رفح را نیز طراحی کردند و در این زمینه، از اسرائیل هر حمایتی کردند. غرب نه فقط در برابر جنایات ددمنشانه اسرائیلی نایستاد؛ بلکه از آن حمایت کرد. آمریکایی‌ها این طرح را ترتیب دادند که گذرگاه «اسرائیل» و شهر رفح را هدف قرار دهند و از ورود کمک‌ها به غزه برای گرسنگی دادن به مردم فلسطین جلوگیری کنند. هزاران خانواده فلسطینی بارها و بارها در شرایط سخت و خطرناک آواره می‌شوند و رنجی را متحمل می‌شوند که دشمن باعث آن است. بسیاری از خانواده‌های فلسطینی از ابتدای جنگ غزه تاکنون بیش از ۵ بار آواره شده‌اند.

او افزود: نیروهای اشغالگر در کمین هستند و فلسطینی های آواره از رفح را هدف قرار می‌دهند. کوتاهی اعراب باعث شد «اسرائیل»، قدس و بقیه مناطق فلسطین را اشغال کند. هر اقدامی که برای اشغال فلسطین و اسکان یهودیان در آنجا انجام می شد با سهل انگاری کشورهای عربی و اسلامی مواجه شد. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که برخی از آنها با سهل‌انگاری و برخی دیگر به دلیل همدستی رخ داده، عدم وجود رویدادهای مربوط به روزهای اشغال فلسطین در برنامه‌های درسی مدارس است.

رهبرانصارالله یمن تصریح کرد: جنایات اشغال فلسطین، نسل کشی و بزرگترین فرآیند پاکسازی قومی در قرن بیستم مایه ننگ انگلیس و آمریکاست. شرم بر سازمان ملل به خاطر پذیرش «اسرائیل» به عنوان عضو. آنچه مسلمانان را به فلسطین پیوند می دهد این است که فلسطین بخشی از ملت و وجود مقدسات مسلمانان در آن است. آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و کسانی که همراهشان هستند سعی می‌کنند به اعراب بگویند که مسئله فلسطین، مساله ایران است و موضوع آنها نیست اما اعراب نشان دادند که مساله فلسطین مسئله آنهاست و نقش جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی است.

الحوثی گفت: صهیونیست‌ها اعتقاداتی دارند که شامل جاه‌طلبی برای سرزمین فلسطین و سرزمین‌های عربی است و برای تحقیر و نابودی اعراب تلاش می کنند. آمریکایی ها همیشه به دنبال این هستند که به برتری «اسرائیل» بر همه کشورهای منطقه پایبند باشند. غزه امروز ادامه آن چیزی است که از زمان نکبت علیه مردم فلسطین انجام شده است. اما پایداری و استواری مجاهدین در غزه از هر مرحله‌ای در تاریخ مردم فلسطین بیشتر است. پایداری مقاومت در غزه، دشمن اسرائیلی را ناامید می کند و در این مرحله اهمیت حیاتی دارد. ادعای دشمن درباره نابودسازی مقاومت دروغ است.

وی درباره اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا نیز گفت: آمریکایی ها همچنان به سرکوب تحرکات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و نقض حقوق آنها ادامه می دهند و این در اروپا نیز اتفاق می‌افتد. امیدواریم با ادامه تجاوزات به غزه، دانشجویان در آمریکا در تعطیلات تابستانی به فعالیت خود ادامه دهند.

رهبرانصارالله تصریح کرد: با دیدن عملیات مقاومت در غزه مشخص است که رزمندگان مقاومت روحیه بالایی دارند و تجربه بیشتری کسب کرده‌اند. تداوم تشدید تنش‌های دشمن علیه رفح، تلفات آن را دو چندان می‌کند و به تشدید جبهه های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق کمک می‌کند.

وی همچنین خبر داد که عملیات انجام شده علیه دشمن بالغ بر ۴۰ عملیات بوده است. عملیات یمنی‌ها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ به ۱۰۰ عملیات رسیده و در این هفته، جبهه لبنان عملیات موثر بسیاریعلیه دشمن صهیونیستی انجام داد. عملیات دریای مدیترانه را با دو عملیات آغاز کردیم. تغییر مسیر کشتی‌های دشمن سهم بسزایی در تقویت توانمندی‌های ما و برد موشک‌های ما دارد. برای تقویت مرحله چهارم و آمادگی برای آنچه بعد از آن در مرحله پنجم و مراحل دیگر خواهد آمد از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. به دنبال تقویت مرحله چهارم از نظر شتاب و قدرت ضربات هستیم. شرکت‌هایی که کالاها را به دشمن اسرائیلی حمل می‌کنند، کشتی‌هایشان را به هر جایی که توانایی‌های ما برسد هدف قرار خواهند گرفت. مرحله چهارم عملیات اعلام شده از سوی نیروهای مسلح یمن به دریای مدیترانه محدود نمی‌شود و شامل تمامی کشتی های حمل و نقل کالا به سرزمین‌های اشغالی می شود. تلاش آنها برای رهگیری حملات ما به کشتی‌ها شکست خواهد خورد و ما می توانیم از آنها عبور کنیم. امیدواریم برادران عراقی با ما در مرحله چهارم که برای توسعه آن تلاش می‌کنیم مشارکت کنند. عملیات بر روی کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ و خلیج عدن بیش از ۱۰۰ حمله با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد.

الحوثی گفت: عدول مردم ما از یاری فلسطین هدف آمریکا، انگلستان و رژیم صهیونیستی است. تظاهرات میلیونی هفتگی مردم ما آرزوهای دشمنان را بر باد داد. از مردممان می‌خواهم فردا در تظاهرات میلیونی حمایت از مردم فلسطین شرکت کنند./ ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازیگر «نون خ»: چند بار تا مرز خفگی رفتم/ روناک در فصل 5 لطیف‌تر بود+عکس