این بیماری‌ها را به سادگی با سیب طلایی درمان کنید


این بیماری‌ها را به سادگی با سیب طلایی درمان کنید

به که به سیب طلایی معروف است، دارای اندازه‌ای متوسط بوده و از خانواده رُز می‌باشد که همگی معطر و دارای گل هستند. فصل رسیدن میوه به، پاییز و زمستان است.

به گزارش بهداشت نیوز به که به سیب طلایی معروف است، دارای اندازه‌ای متوسط بوده و از خانواده رُز می‌باشد که همگی معطر و دارای گل هستند. فصل رسیدن میوه به، پاییز و زمستان است.

به حاوی مقادیر بالای فیبر است و به همین علت موجب احساس سیری شده و از پرخوری جلوگیری می‌کند. همچنین به حاوی چربی اشباع شده و سدیم و کلسترول کم بوده و با داشتن این ویژگی‌ها تبدیل به یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن شده است. همچنین به دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که این‌ ترکیبات منتج به افزایش متابولیسم انرژی می‌شود.

خواص به

دارای آنتی‌اکسیدان قوی

از خواص به می‌توان گفت که منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها باعث کاهش التهاب و استرس متابولیک می‌شوند و از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال آزاد حفاظت می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که بعضی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در به، به‌خصوص فلاونول‌ها مثل کورستین و کامفرول، علاوه بر این که التهاب را کاهش می‌دهند، در برابر بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی نقش حفاظتی دارند.

خواص به برای جنین

تأثیر مثبت و مفید به بر روی جنین از دیگر خواص ناخنک زدن به میوه به، است.

میوه به تأثیر مفیدی بر روی میزان IQ نوزاد متولد شده دارد و لذا می‌تواند موجب افزایش هوش کودکان شود. برخی از مطالعات از جمله خواص به، به تاثیرش بر زیبایی کودکان نیز یاد کرده‌اند.

خواص به برای مردان

یکی از خواص به تأثیر این میوه در افزایش انرژی است و به همین دلیل برای آقایانی که کارهای سخت انجام می‌دهند و به انرژی بالایی احتیاج دارند مفید است. همچنین یکی دیگر از خواص به کمک به تقویت قوای جنسی است.

خواص به برای اسپرم

میوه به حاوی مواد مغذی کاملی است که به تقویت سیستم تولید اسپرم کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید اسپرم‌های سالم و قوی برای افزایش احتمال باروری بسیار حائز اهمیت هستند. از آن طرف در به مقدار زیادی ویتامین C وجود دارد که با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالا می‌تواند از آسیب‌های اکسیداتیو در سلول‌های اسپرم پیشگیری کند و بازسازی و بهبود سلول‌های اسپرم را تسریع بخشد.

علاوه بر آن خواص به برای اسپرم به علت وجود فیبر قابل توجه در این میوه نیز هست، چرا که تغذیه مناسب و دریافت کافی فیبر می‌تواند به حفظ سطح هورمون‌های مرتبط با تولید اسپرم کمک نموده و عملکرد آن‌ها را بهبود بخشد. در نتیجه مصرف به می‌تواند با بهبود کیفیت، اسپرم احتمال باروری آقایان را افزایش دهد.

خواص ضد سرطان به

به دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و با داشتن این خاصیت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و موجب از بین رفتن سلول‌های بدخیم سرطانی در بدن می‌شود.

به با داشتن موادی دارای ترکیبات قابض به نام‌ تانن، کاتچین (catechin) و اپی‌کاتچین (epicatechin)، با حذف سموم شیمیایی و سرطان‌زا از غشاهای مخاطی روده بزرگ در برابر سرطان محافظت می‌کند، بنابراین یکی از خواص به این است که ضدسرطان می‌باشد.

خواص به در درمان زخم معده

همچنین خواص به در درمان زخم معده نیز به اثبات رسیده است، چرا که این میوه خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند باعث کاهش التهاب‌های دستگاه گوارش شود. خواص به در سیستم گوارشی تسکین مشکلات معده مانند زخم معده و سوءهاضمه را به دنبال دارد. همچنین با برخورداری از مقدار قابل توجهی ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان مؤثر به حفظ سلامت اندام‌های گوارشی پرداخته و از آن‌ها در برابر آسیب محافظت می‌نماید.

خواص به برای رحم

مصرف میوه به در رژیم غذایی زنان می‌تواند به سلامت و تقویت رحم و تخمدان‌ها کمک کند. این میوه به صورت تازه، ترکیب در غذا، دمنوش و حتی تفت داده قابلیت استفاده دارد و خوردن آن رشد جنین در رحم مادر را تقویت می‌نماید. از دیگر خواص به برای رحم می‌توان به جلوگیری از سقط جنین که از جمله فواید وجود ویتامین B۶ در این میوه هست، اشاره نمود.

خواص به برای بانوان شامل این مورد نیز می‌شود که این میوه به طور قابل توجهی در افزایش میزان هوش کودکان مؤثر است، البته طبق نظر متخصصین بهتر است میوه به در وعده صبحانه میل نشود؛ چرا که باعث بروز نفخ معده در مادر خواهد شد.

خواص به برای پوست

یکی دیگر از خواص به تأثیر آن در سلامت و شادابی پوست است. به حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست می‌شود و از این طریق موجب بهبود چین و چروک پوست و حذف لکه‌های پوستی می‌شود. میوه به همچنین در محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء‌بنفش نیز مؤثر و کمک‌کننده خواهد بود.

خواص به برای فشارخون

از دیگر خواص به، کمک به تنظیم و کنترل فشار خون است. به حاوی پتاسیم است که این پتاسیم موجود در به موجب شل کردن عروق و تنظیم انقباض عروقی می‌شود و از این طریق به جریان بهتر خون در رگ‌ها کمک می‌کند و سبب تنظیم فشارخون می‌شود. یکی دیگر از خواص به تنظیم و بهبود سطوح چربی‌های خونی است و با این بهبود سطح چربی خون، میوه به می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی همانند سکته، نارسایی احتقانی قلب و بیماری‌های عروق قلبی ممانعت کند.

خواص به برای مو

کمک به سلامت و زیبایی مو از دیگر خواص به می‌باشد. میوه به برای خون‌سازی بسیار مفید است و تقویت خون‌سازی و تنظیم گردش خون موجب تقویت فولیکول‌های مو شده و به رشد بهتر مو و زیبایی موها کمک می‌کند.

خواص به، به عنوان ضد التهاب

یکی از خواص به تأثیر این میوه در کاهش علائم بیماری‌هایی که باعث التهاب در بدن می‌شوند، است. به حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C بوده و به همین علت دارای خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیت می‌باشد. یکی دیگر از خواص به داشتن خاصیت ضد عفونی‌کنندگی است و از همین رو میوه به می‌تواند در درمان عفونت مثانه کمک‌کننده و مفید باشد.

خواص آب به

آب به دارای خواص متفاوتی است. از جمله خواص آب به می‌توان به مواردی مانند درمان سردرد، جلوگیری از خون‌ریزی، جلوگیری از تهوع و استفراغ و برطرف کردن تشنگی اشاره کرد.

خواص روغن میوه به

خواص روغن میوه به برای سلامتی فراوان است. از جمله خواص روغن میوه به می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از عرق کردن، تقویت قلب، تقویت کبد و تقویت معده اشاره کرد.

منبع: زندگی آنلاین


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس دیدار لورفته سحر دولتشاهی و برزو ارجمند / خانم بازیگر هم مهاجرت کرد؟!