مصرف این غذاها تا 10 درصد عمر شما را کوتاه می‌کند!


مصرف این غذاها تا 10 درصد عمر شما را کوتاه می‌کند!

ایتنا - یکی از محققان ارشد دانشگاه هاروارد براساس نتایج مطالعه‌ای جدید عنوان کرد مصرف عمدی غذاهای فوق‌فرآوری‌شده و صنعتی تا حد زیادی خطر مرگ ناشی از عللی غیر از سرطان یا بیماری قلبی را در افراد بالا می‌برد.


طبق نتایج جدیدترین مطالعه محققان دانشگاه هاروارد، افرادی که روزانه حدود هفت وعده از غذاهای فوق‌فرآوری‌شده می‌خورند نسبت به افرادی که عمدتاً از غذاهای تولیدشده صنعتی اجتناب می‌کنند، در مجموع ۴ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ و ۹ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از عللی غیر از سرطان یا بیماری قلبی قرار دارند.

«مینگیانگ سونگ»، محقق ارشد از دانشگاه هاروارد، معتقد است: «خطرات بالای مرگ به طور عمده ناشی از مصرف محصولات آماده بر پایه گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، شکر و نوشیدنی‌های مصنوعی شیرین‌شده، دسرهای لبنی، و غذاهای صبحانه فوق‌فرآوری‌شده است.»

به گفته محققان، این نمونه‌ها شامل محصولات پخته‌شده بسته‌بندی‌شده، غلات شیرین، محصولات آماده برای خوردن یا گرم کردن، و غذاهای سرد می‌شوند که خطرات چاقی، بیماری قلبی، دیابت و سرطان روده را به همراه خواهند داشت.

برای این مطالعه، محققان از اواسط دهه ۱۹۸۰ تا سال ۲۰۱۸ سلامت بلندمدت نزدیک به ۷۵ هزار پرستار زن و نزدیک به ۴۰ هزار متخصص بهداشت مرد را پیگیری کردند و با شرکت‌دادن هر دو گروه در مطالعات بهداشتی جداگانه، کسب اطلاعات از سلامتی و عادات سبک زندگی شرکت‌کنندگان و تکمیل کردن دقیق پرسشنامه غذایی آن‌ها هر چهار سال یک‌بار آزمایش خود را روی آن‌ها انجام دادند. دوره پیگیری متوسط ۳۴ ساله، نتایج وحشتناکی را به همراه داشت و محققان را به شناسایی بیش از ۴۸ هزار مرگ رساند.

محققان پس از دیدن نتایج عجیب و وحشتناک تحقیقی که بیش از ۳ دهه به طول انجامید، عنوان کردند که برای مقابله با این معضل و خنثی کردن اثرات مضر غذاهای فوق‌فرآوری‌شده در بدن فرد، جایگزین کردن رژیم غذایی مناسب و خوردن مقدار زیادی غذاهای سالم ممکن است موثر باشد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...