خشم و نگرانی افسران صهیونیست از قدرت اطلاعاتی حزب‌الله


خشم و نگرانی افسران صهیونیست از قدرت اطلاعاتی حزب‌الله

محافل رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره قدرت اطلاعاتی حزب‌الله اعلام کردند که افسران اسرائیلی بعد از سرنگونی بالن جاسوسی ارتش اسرائیل به دست حزب‌الله بسیار خشمگین هستند و معتقدند که اسرائیل بازدارندگی خود را در شمال به طور کامل از دست داده است.

بعد از سرنگونی بالن جاسوسی رژیم صهیونیستی به دست حزب الله ، تجزیه و تحلیل این عملیات مقاومت لبنان در محافل صهیونیستی همچنان ادامه دارد و افسران صهیونیست با ابراز نگرانی درباره توانمندی‌های غافلگیرکننده حزب الله اعلام کردند که اسرائیل در جبهه شمالی هیچ گونه بازدارندگی ندارد.

وب سایت شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به این منظور اعلام کرد که سرنگونی بالن جاسوسی ارتش اسرائیل توسط حزب الله به این حزب اجازه می‌دهد که امکان تجزیه و تحلیل قابلیت‌ها و برد سیستم کنترل این بالن را داشته باشد.

این شبکه اسرائیلی در واکنش به ادعای ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه هیچگونه نگرانی درباره افشای اطلاعات بعد از سرنگونی بالن جاسوسی این ارتش توسط حزب الله وجود ندارد اعلام کرد: هرچند که ارتش اسرائیل برای مدتی توانست این بالن را ردیابی و محل سقوط آن را مشخص کند اما برخلاف موارد قبلی تصمیم گرفته شد که به دلیل ترس از واکنش تلافی جویانه حزب الله، ارتش اسرائیل به محل سقوط بالن حمله نکند.

این رسانه عبری گزارش داد که افسران ارتش اسرائیل مستقر در منطقه مرزی با لبنان با خشم چنین تصمیمی گرفتند و معتقدند که اسرائیل هیچ گونه بازدارندگی در جبهه شمالی ندارد. ما اکنون با یک عملیات امنیتی و اطلاعاتی دقیق روبرو هستیم که طی آن حزب الله توانست پایگاه کنترل بالن جاسوسی ارتش اسرائیل را هدف قرار دهد.

از طرف دیگر «نوعم امیر» کارشناس نظامی صهیونیست در واکنش به سقوط پهپاد جاسوسی ارتش اسرائیل توسط حزب الله اعلام کرد که حزب الله به شدت حمله می‌کند و دستاوردهای زیادی کسب کرده است. حزب‌الله طی دو هفته گذشته موفقیت‌های زیادی به ویژه در زمینه وارد کردن تلفات دقیق به ارتش اسرائیل داشته است.

همچنین کارشناسان رژیم صهیونیستی به اهمیت محتویات بالن جاسوسی ارتش این رژیم و دوربینی که با خود حمل می‌کرد و توانایی عکسبرداری و جمع آوری اطلاعات این بالن اشاره و تاکید کردند: دوربین این بالن و کیفیت آن بی‌نظیر است و همه این‌ها اطلاعات بسیار مهم و دقیقی هستند و حزب الله می‌داند که چگونه از آنها استفاده کند.

خشم و نگرانی افسران صهیونیست از قدرت اطلاعاتی حزب‌الله

وی با انتقاد از اظهارات مسئولان ارتش اسرائیل که ادعا می‌کنند با هدف قرار گرفتن پایگاه کنترل بالن جاسوسی ارتش اسرائیل هیچ اتفاقی نیفتاده است تاکید کرد: این طرز فکر بسیار نادرست است؛ زیرا بالنی که حزب الله ساقط کرد در واقع چشم نظارتی و توان اطلاعاتی اسرائیل محسوب می‌شد. این چشم و قدرت ارتش اسرائیل توسط حزب الله آسیب دید و همین امر موجب می‌شود تا اسرائیل دیگر نتواند در همان مکان بالن دیگری را مستقر کند.

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که هیچ چیز نمی‌تواند مانع شلیک موشک‌ها و پهپادهای حزب الله به سمت منطقه الجلیل در شمال شود؛ همانطور که این اتفاق در 8 ماه گذشته رخ داده و هیچ چیز تغییر نکرده است.

حزب الله در مرحله جدید از تقابل با اشغالگران تاکتیک‌ها و ابزارهای جنگی نسبتا متفاوتی را به کار گرفته و با فعال سازی مضاعف سلاح اطلاعاتی خود در زمینه جمع آوری و اسکن اطلاعات به سطوح بسیار پیشرفته‌ای رسیده است که همین مسئله به آن اجازه می‌دهد تا عملیات‌های خود را در سطح کمی و کیفی بسیار دقیق‌تر از قبل انجام دهد؛ چه عملیات‌هایی که اعلام می‌شود و چه عملیات‌هایی که اعلام نمی‌شود.

در همین زمینه 2 روز قبل رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در یک عملیات متفاوت بعد از رصد مداوم حرکت بالن جاسوسی رژیم صهیونیستی که اشغالگران به منظور جاسوسی آن را به لبنان فرستاده بودند، پایگاه محل استقرار این بالن که در واقع مرکز کنترل آن بود را شناسایی کرده و با سلاح موشکی هدف قرار دادند که در نتیجه آن بالن ساقط شد و صهیونیست‌هایی که بالن را هدایت می‌کردند کشته یا زخمی شدند.

بعد از آن رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بالن ارتش اسرائیل سرنگون شده و در خاک لبنان به زمین افتاده است.

خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات‌های اخیر حزب الله گفت: حزب‌الله طی هفته‌های گذشته سرعت آتش خود را افزایش داده و حملات مرگبارتر و با کیفیت‌تری علیه ارتش اسرائیل و در دامنه‌های وسیع‌تر انجام داده است؛ به طوری که یک چهارم کشته‌های ارتش اسرائیل در جبهه شمالی مربوط به یک ماه گذشته است و این در حالی است که تعداد تلفات جانی نیروهای حزب الله در یک ماه گذشته بسیار کمتر شده است.

همچنین خبرنگار شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی گزارش داد: نبردی که ارتش اسرائیل در طول 7 ماه در مرز شمالی انجام داده به هیچ وجه موفقیت آمیز نبود، زیرا حزب الله در هفته گذشته عملیات‌های خود را به طور دقیق‌تر و در مقیاس‌های بزرگتر انجام داده است.

روزنامه عبری معاریو هم در واکنش به عملیات پیشرفته حزب الله در سرنگونی بالن جاسوسی اسرائیل اعلام کرد که ساقط کردن بالن ارتش اسرائیل در چارچوب ادامه تلاش‌های حزب‌الله برای از بین بردن تجهیزات جاسوسی اسرائیل و همچنین ادامه روند تشدید عملیات‌هاست که حزب‌الله در روزهای اخیر دنبال می‌کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟