بازداشت کولاج دزد معروف مشهد همراه 4 زن ومرد / رییس باند قبل از عید آزاد شده بود + عکس


بازداشت کولاج دزد معروف مشهد همراه 4 زن  ومرد / رییس باند قبل از عید آزاد شده بود + عکس

به گزارش رکنا ، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح جزئیات این عملیات غافلگیرانه گفت: ماموران کلانتری شفای مشهد در راستای ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور و با رصدهای اطلاعاتی...

به گزارش رکنا ، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح جزئیات این عملیات غافلگیرانه گفت: ماموران کلانتری شفای مشهد در راستای ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور و با رصدهای اطلاعاتی از طریق منابع و مخبران به سرنخ هایی از یک پاتوق سیاه رسیدند که بررسی های نامحسوس نشان می داد تعدادی از دزدان حرفه ای به این مکان رفت و آمد دارند.

بنابراین گروه ویژه ای از نیروهای انتظامی در دو شاخه اطلاعاتی و عملیاتی وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را در این باره آغاز کردند. سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود:در حالی که گروه اطلاعاتی پاتوق مذکور را در خیابان «حجت »زیر نظر داشتند ناگهان جوان 27 ساله ای از پاتوق بیرون آمد و سوار بر یک دستگاه پراید که در همان نزدیکی پارک بود،در حالی پاتوق را ترک کرد که استعلام شماره پلاک آن از مرکز فرماندهی پلیس ،سرقتی بودن خودرو را تایید کرد اما ماموران انتظامی بلافاصله به سراغ مرد 50 ساله ای رفتند که او نیز قصد داشت محل مذکور را ترک کند. طولی نکشید که با دستگیری مرد50 ساله،نیروهای انتظامی با کسب مجوز قضایی،وارد پاتوق شدند و 2 زن را به همراه 2 مرد دیگر به دام انداختند که مشغول استعمال مواد مخدر صنعتی بودند .

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد:در بازرسی از این پاتوق سیاه ،مقداری مواد مخدر کشف شد اما بررسی های تخصصی بیانگر آن بود که راننده 27 ساله پراید از دزدان سابقه دار و حرفه ای است که سرکردگی باند سرقت را به عهده دارد. به همین دلیل با انتقال متهمان پاتوق نشین به کلانتری بازجویی های تخصصی از آنان زیر نظر سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا)آغاز و مشخص شد که پراید مذکور 10 اردیبهشت از خیابان حر عاملی سرقت شده است. بنابراین افسران دایره تجسس از طریق قرار صوری با سرکرده باند،او را به کمین نیروهای عملیاتی کشاندند وزمانی که به درخواست یکی از همدستانش به محل قرارآمد،بی درنگ حلقه های قانون را بر دستان وی حلقه زدند.

سردار نگهبان با اشاره به سوابق سرکرده27 ساله این باند خاطرنشان کرد:جوان پرایدسوار که به «کولاج» معروف است 17 بهمن سال گذشته از زندان آزاد شده و باند سرقت دیگری تشکیل داده بود.

وی ادامه داد:در بازرسی از داخل پراید سرقتی نیز اموال زیادی شامل جک،باند،دریل برقی،انواع آچار و ابزار خودرو،فرز و ...کشف شد که با انتقال اعضای این باند6 نفره به مقر انتظامی ،تحقیقات از آنان وارد مرحله جدیدی شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی که با حفظ سمت، فرماندهی مشهد را نیز بر عهده دارد درباره اعترافات متهمان گفت:سرکرده باند که به دلیل شیوه خاص راه رفتنش به «کولاج»شهرت دارد،در اعترافات خود پرده از سرقت پراید برداشت و مدعی شد که برخی از لوازم سرقتی را به منزل یکی از دوستانش برده است تا با فروش آن ها مواد مخدر مصرفی خود را تامین کنند.کلیددار امنیت مشهد همچنین به کشف لوازم و قطعات سرقتی خودرو از منزل مرد 50 ساله اشاره کرد و افزود:همه اعضای این باند 6نفره به مواد مخدر صنعتی اعتیاد دارند وبررسی های تخصصی پلیس نشان می دهد که آنان برای فریب شهروندان و پلیس از زنان عضو باند به عنوان سرنشین خودرو استفاده می کنند تا چنین وانمود کنند که به صورت خانوادگی در تردد هستند!

سرتیپ دوم احمد نگهبان اضافه کرد:در ادامه تحقیقات پاتوق دیگر اعضای این باند در بولوار شهید مطهری نیز شناسایی شده است و عملیات برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با آنان همچنان ادامه دارد. همچنین برخی از لوازم کشف شده از سارقان توسط مال باختگان شناسایی و مشخص شد که آن ها ابتدا خودروهای بدون تجهیزات ایمنی و امنیتی را به سرقت می برند وسپس با خودروی سرقتی به قطعات و محتویات دیگر خودروها دستبرد می زنند.

سجاد پور


بازداشت کولاج دزد معروف مشهد همراه 4 زن  ومرد / رییس باند قبل از عید آزاد شده بود + عکس

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرکت خودسرانه خواهر سام اصغری در مسابقه دختر شایسته / خودش را از ایران معرفی کرد !