تعهدات افزایش تعرفه اپراتورها چگونه بررسی می‌شود؟


تعهدات افزایش تعرفه اپراتورها چگونه بررسی می‌شود؟

پس از افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی از سوی اپراتورهای ارتباطی از سال گذشته تعهداتی از آنها برای افزایش کیفیت ارتباطات گرفته شد و به تازگی سازمان تنظیم مقررات در این باره متعهد به پایش شده و سایت اطلاع‌رسانی طراحی کرده است که هر دو هفته یک بار تعهداتی که اپراتورهای سپردند را پیگیری می‌کنند.

تعهدات افزایش تعرفه اپراتورها چگونه بررسی می‌شود؟

به گزارش ایران اکونومیست، با نزدیک شدن به پایان هفته نتیجه پایش سرعت اینترنت دو اپراتور ارتباطی اعلام شد. امیرلاجوردی- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - پایش پیشرفت تعهدات اپراتورهای سیار در راستای افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت در سال گذشته، به صورت شفاف از طریق سایت نت‌سنج پلاس میسر است که به مرور سایت تکمیل خواهد شد.

موضوعی که زارع‌پور هم در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران هم گفت: در جریان افزایش تعرفه‌ها در سال گذشته، تعهداتی از اپراتورها گرفتیم مبنی بر اینکه کیفیت ارتباطات افزایش داده شود که این تعهدات شامل افزایش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت همراه تا پایان خرداد و افزایش آن به میزان ۵۰ درصد تا پایان سال و افزایش پوشش نسل چهارم و افزایش پوشش نسل پنجم و رسیدن به ۱۰ درصد بود. این موارد به شکل جدی پیگیری می‌شود و سازمان تنظیم مقررات در این باره متعهد به پایش شد همچنین سایت اطلاع رسانی طراحی کردیم که هر دو هفته یک بار تعهداتی که اپراتورهای سپردند را پیگیری می‌کنند.

هفته سوم اردیبهشت ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبر جزئیاتی از کشف یک آسیب‌پذیری در مرورگر گوگل کروم آغاز شد. گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جست‌وجو در سطح جهان است و اکنون روزانه میلیاردها جست‌وجو در گوگل به بیش از ۱۵۰ زبان در سراسر جهان انجام می‌شود و بیش از ۲۰ مرکز داده در سراسر جهان دارد که ماموریت آنها، در دسترس قرار دادن اطلاعات برای همه جهان به طور یکسان است.

در این زمینه به تازگی یک آسیب‌پذیری روز صفر در مرورگر گوگل کروم کشف شده است که بهره‌برداری موفق آمیز آن می‌تواند به اجرای کد دلخواه توسط مهاجمی که به سیستم وارد شده است، منجر شود و وی می‌تواند بسته به سطح دسترسی خود، به نصب برنامه، مشاهده، تغییر یا حذف داده‌ها و یا ایجاد حساب‌های کاربری جدید با سطح دسترسی بالا اقدام کند.

مهم‌ترین اقدامات شرکت ملی پست در نمایشگاه کتاب

کاهش زمان توزیع کتاب با سیستم سورتینگ هوشمند پست از دیگر خبرهایی بود که در این هفته منتشر شد. سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) از چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ اردیبهشت) با شعار «بخوانیم و بسازیم» آغاز به کار کرد و این رویداد فرهنگی تا شنبه، ۲۹ اردیبهشت در دو بخش فیزیکی و مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

با توجه به فعال بودن بخش مجازی نمایشگاه و خرید کتاب به صورت آنلاین، شرکت ملی پست به عنوان واسطه اقدامات و خدمات این شرکت برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را تشریح کرده است. عبدالرضاجنتی-مدیرکل پست استان تهران- در این زمینه توضیح داده است: در محل برگزاری نمایشگاه سه باجه مستقر داریم که از ابتدای شروع کار تا پایان وقت نمایشگاه همکاران پستی حضور دارند. همچنین به منظور رفاه حال انتشارات ها و تسهیل در مبادله سفارش‌ها امسال ۱۲ دفتر پستی درجه یک خود را در نقاط مختلف تهران به عنوان باجه‌های قبول انتخاب کردیم که انتشاراتی‌ها می‌توانند پس از آماده‌سازی، کتاب‌ها را آنجا تحویل دهند. ۱۱ پایگاه سیار هم در نظر گرفته‌ شده که از شروع نمایشگاه همکاران پستی من مستقر هستند.

البته در کنار موارد گفته امسال تلاش می شود زمان توزیع کتاب‌ها کاهش پیدا کند به همین دلیل، برای تجزیه مرسولات در نواحی توزیع، از سیستم سورتینگ هوشمند و مکانیزه مرسولات استفاده شده است.

در این هفته همچنین عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- پیرامون مباحث گوناگونی از جمله اقتصاد دیجیتال و روز جهانی ارتباطات توضیحاتی ارائه کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سهم اقتصاد دیجیتال بیان کرد: میانگین جهانی سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی، ۱۵ درصد بوده و در برخی از کشورها ۴۰ درصد است و کشورهای اطراف هم بعضا از ما جلوتر هستند. در کشور ما این عدد در سال گذشته ۷.۹ درصد بوده و برای امسال فکر می‌کنیم ۸.۵ درصد شود.

زارع‌پور ادامه داد: ما هدف‌گذاری خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کردیم که می‌توانیم به سهم ۱۵ درصدی برسیم اما در صحن مجلس گفتند که شاید دست‌نیافتنی باشد و آن را ۱۰ درصد تعیین کردند اما ما آمادگی داریم که تا پایان برنامه هفتم توسعه به ۱۵ درصد برسیم.

شعار روز جهانی ارتباطات و جزییاتی از رونمایی از چند پروژه ارتباطی

از دیگر خبرها و رویدادهای مهم این هفته می توان به روز جهانی ارتباطات و رونمایی از پروژه‌های مهم حوزه ارتباطات اشاره کرد. در آستانه روز جهانی ارتباطات به منظور برگزاری جلسه نظارت ستادی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافت، از نمایشگاه آخرین اقدامات، خدمات و دستاوردهای این وزارتخانه در بخش‌های پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات دیدن کرد و در حضور وی هفت پروژه افتتاح شد.

رئیس‌جمهور سپس در جلسه معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و دستاوردهای این وزارتخانه، نکاتی در راستای ارتقا و بهبود عملکرد این دستگاه اجرایی و خدماتی ارائه کرد.

البته وزیر ارتباطات هم با حضور در یک برنامه تلویزیونی توضیحات بیشتری در پیشرفت‌های انجام شده ارائه کرد. به گفته وی تاکنون بیش از ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نظر تعداد و حدود ۹۹ درصد روستاها از نظر جمعیت متصل و تحت پوشش اینترنت قرار گرفتند. البته در کنار این ۷۵۰۰ روستای متصل شده به شبکه ارتباطی، بیش ۳۰۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم به اینترنت متصل شده اند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین قفل برنامه سامسونگ؛ 10 اپلیکیشن با قابلیت‌های امنیتی فوق‌العاده