عرضه داروهای تک نسخه‌ای در داروخانه‌های منتخب


عرضه داروهای تک نسخه‌ای در داروخانه‌های منتخب

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از تعیین داروخانه‌های مشخص برای عرضه داروهای تک نسخه ای خبر داد و گفت: این بیماران صرفا از طریق داروخانه‌های منتخب و معرفی شده توسط سازمان غذا و دارو، داروی خود را تهیه کنند.

عرضه داروهای تک نسخه‌ای در داروخانه‌های منتخب

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر ناصر هیراد اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه متمرکز پاسخگویی الکترونیکی میزخدمت سازمان غذا و دارو به آدرس https://khedmat.fda.gov.ir بیماران دارای داروی تک نسخه ای به راحتی می توانند مدارک خود را در سامانه ثبت و بدون نیاز به مراجعه حضوری به این سازمان و از طریق معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها درخواست خود را ارسال کنند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی با اشاره به برگزاری فراخوان تامین داروهای تک نسخه ای برای اولین بار در سال گذشته، تصریح کرد: با تامین داروهای تک نسخه‌ای به صورت یکجا علاوه بر کاهش متوسط زمان تامین داروهای مذکور از ۶۰ روز به ۱۰ روز، میزان ارزبری نیز کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو، به منظور سهولت تامین داروهای تک نسخه‌ای بیماران، بخشی از فرآیندهای مرتبط به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی تفویض شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...