اینفوگرافیک| در یک سال گذشته میوه‌ها چقدر گران‌تر شدند؟


اینفوگرافیک|  در یک سال گذشته میوه‌ها چقدر گران‌تر شدند؟

بررسی بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که طی یک سال گذشته، بعضی از انواع میوه افزایش قیمت چشمگیری داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، میوه یکی از اقلام خوراکی مهم محسوب می‌شود. بررسی بازار میوه و تره‌بار نشان می‌دهد؛ بعضی از انواع میوه افزایش قیمت چشم‌گیری نسبت به سال گذشته داشته‌اند. اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با افکار‌نیوز اظهار کرد که میوه‌هایی مثل سیب، پرتقال و کیوی قیمت مطلوبی دارند. ولی میوه‌های نوبرانه کمی افزایش قیمت داشته است.

میزان افزایش قیمت میوه طی یک سال گذشته

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد؛ در فروردین 1403، موز 84 هزار تومان و سیب 44 هزار تومان به ازای هر یک کیلوگرم قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین پرتقال 32 هزار تومان و خیار با قیمت 55 هزار تومان به فروش رسیده است.

میوه‌هایی نظیر موز و توت‌فرنگی بیشترین افزایش قیمت را در بازار نسبت به سال گذشته داشتند. چرا‌که توت‌فرنگی سال گذشته با قیمت 58 هزار تومان به فروش می‌رسید. ولی امسال با 30 درصد افزایش، به قیمت 88 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. قیمت موز هم با 14 ذرصد افزایش، از 73 هزار تومان به 84 هزار تومان رسیده‌ است.

در اینفوگرافیک زیر می‌توانید میزان افزایش قیمت میوه طی یک سال اخیر را مشاهده کنید.

photo_2024-05-16_00-53-31

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد؛ افزایش قیمت‌ها می‌تواند بر قدرت خرید مردم و کاهش اقبال عمومی برای خرید میوه نسبت به یک سال گذشته تأثیر‌گذار باشد.

برای مطالعه بیشتر، صفحه صمت را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شاید این شنبه / بلاتکلیفی مستاجران از بازار به کما رفته