اقدام روسیه علیه وابسته سفارت انگلیس


اقدام روسیه علیه وابسته سفارت انگلیس

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در پاسخ به اقدام خصمانه لندن در اخراج وابسته نظامی این کشور از بریتانیا، نماینده سفارت انگلیس را احضار کرده و به او اعلام کرد که وابسته دفاعی بریتانیا "عنصر نامطلوب" شناخته شده و باید ظرف یک هفته مسکو را ترک کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه وابسته دفاعی سفارت بریتانیا در مسکو را "عنصر نامطلوب" اعلام کرده و یادآور شد که این تصمیم واکنشی متقارن به اقدامات خصمانه لندن است.

در همان روز، نماینده سفارت انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شده و اعتراض شدید مسکو در رابطه با اخراج وابسته نمایندگی دیپلماتیک روسیه از لندن در تاریخ 8 ماه مه به وی تسلیم شد.همانطور که دیپلمات‌های روسی تاکید کردند، اقدام انگلیس غیردوستانه بوده و هیچ پایه و اساسی برای این اخراج وجود نداشت.

در وزارت خارجه روسیه به دیپلمات انگلیسی اطلاع داده شد که در واکنش به تصمیم مذکور، "ای.تی.کوهیل" وابسته دفاعی سفارت بریتانیا در مسکو "عنصر نامطلوب" اعلام شده و او باید ظرف یک هفته خاک فدراسیون روسیه را ترک کند.

هفته گذشته، 8 ماه مه، آندری کلین سفیر روسیه در لندن در رابطه با ادعای عملیات جمع آوری اطلاعاتی طرف روسی در بریتانیا، به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

در این رابطه سفارت روسیه یادآور شد که بریتانیا از هر «بهانه‌ بی‌اساس و حتی مضحکی» برای ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای دیپلماتهای روسیه استفاده کرده و در همین رابطه در تلاش است تا داستان جاسوسی دیگری را به مسکو پیوند دهد.

همچنین در آن روز، جیمز کلورلی، وزیر امور داخلی بریتانیا، اعلام کرد که لندن علاوه بر اخراج وابسته نظامی سفارت روسیه، محدودیت هایی را برای دریافت ویزای دیپلماتیک توسط روس ها اعمال خواهد کرد. بعد از آن ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که واکنش مسکو به اقدامات خصمانه لندن سخت و با تدبیر خواهد بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روسیه حمله گسترده به پل کریمه با 10 موشک ATACMS را دفع کرد