سرقت 25 میلیون دلاری در 12 ثانیه!


سرقت 25 میلیون دلاری در 12 ثانیه!

دو برادر به اتهام سرقت ۲۵ میلیون دلار رمزارز در بلاک‌چین اتریوم، توسط پلیس آمریکا بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، آنتوان و جیمز پریر-بوئنو که در رشته‌های ریاضی و علوم‌ کامپیوتر دانشگاه MIT درس خواندند، با کسب مهارت و استفاده از آسیب‌پذیری کد اتریوم توانستند در ۱۲ ثانیه میلیون‌ها دلار سرقت کنند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا، در بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت: «این اولین کلاهبرداری و پول‌شویی در نوع خود است.» دزدی در چند ثانیه انجام شد، اما دو برادر برای طرح‌ریزی آن ماه‌ها وقت گذاشته‌ بودند.

سرقت ۲۵ میلیون دلاری در ۱۲ ثانیه!

براساس کیفرخواست، برادران پریر-بوئنو برنامه‌ریزی و اجرای حمله را در اواخر ۲۰۲۲ آغاز کردند و از طریق نقشه‌ی چهارمرحله‌ای سرقت را انجام دادند.

برادران پریر-بوئنو با راه‌اندازی یک‌سری اعتبارسنجی اتریوم و پنهان‌کردن هویت خود ازطریق شرکت‌های صوری، والت‌های ارز دیجیتال واسطه، صرافی‌های خارجی و یک شبکه‌ی خصوصی پنهان، سرقت را انجام دادند.

دو برادر، سه معامله‌گر را هدف گرفتند؛ دادستان‌ها می‌گویند برادران پریر-بوئنو از ماه‌ها پیش رفتار این سه معامله‌گر را زیر نظر داشتند و در نهایت با انجام معاملات آزمایشی یا معاملات طعمه، نقشه‌ی سرقت را راه‌اندازی و اجرا کردند.

به گفته‌ی وزارت دادگستری آمریکا در صورتی که برادران پریر-بوئنو مجرم شناخته شوند، دست‌کم به ۲۰ سال زندان محکوم خواهند شد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907672

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بروزرسانی تلگرام با افکت‌های نمایشی برای پیام‌ها و دسترسی به هشتگ‌ها!