فرزادحسنی با این حرکت صدای وکلا را در آورد + فیلم


فرزادحسنی با این حرکت صدای وکلا را در آورد + فیلم

به گزارش رکنا : علی صابری، وکیل دادگستری و عضو اسبق شورای شهر تهران در گفت وگویی اظهار کرد: بنده ترجیح می‌دهم که به این گونه بداخلاقی‌های سریالی از زاویه دیگری نگاه کنم، البته سیاست در این...

به گزارش رکنا : علی صابری، وکیل دادگستری و عضو اسبق شورای شهر تهران در گفت وگویی اظهار کرد: بنده ترجیح می‌دهم که به این گونه بداخلاقی‌های سریالی از زاویه دیگری نگاه کنم، البته سیاست در این زمینه نقش دارد اما شاید دست سیاست از آستین مردم عامدانه یا غیرعامدانه بیرون می‌آید و یا بستر و فضای آن برای این گونه طرح و برنامه‌ها آماده می کند.

صابری در ادامه می گوید: قطعاً پزشک، پرستار و وکیل دادگستری خلافکار در تمام دنیا حتی در ایران نیز وجود دارد، اما عموم وکلا خلافکار نبوده و نباید باشند، بی تردید سریال یا فیلم‌هایی باید ساخته شود که قشر های مختلف از جمله وکلا را شریف و درستکار نشان دهد تا تلنگری برای افراد خلافکار نیز باشد، چرا که امکان عدم درستکاری یک وکیل دادگستری در زندگی خصوصی هست اما همین فرد می تواند در حرفه کاری، انسانی شریف باشد. اینکه تصویر وکیل در یک سریال بیش از آنکه تصویری واقعی باشد تصویری مخدوش، قانون گریز، شیاد و فاسد باشد، توهین به ساحت علم و عدالت است.

این وکیل دادگستری در ادامه ضمن تاکید بر ارتباط هنرپیشه ها با مشاغل مورد نظر قبل از ایفای هر نقشی، یادآور می شود که هر هنرپیشه‌ای قبل از ایفای نقش خود در فیلم، باید با قشر مورد نظر از پزشک گرفته تا پرستار یا وکیل از نزدیک در ارتباط بوده تا درک بهتری از آن موقعیت داشته باشد،به عنوان مثال آروین یالوم کتابی با عنوان دروغگویی بر روی مبل در خصوص یکی از مراجعین خود که تصمیم داشته کار حرفه ای ایشان را زیر سوال ببرد صادقانه در این خصوص پرداخته و به این مسئله تاکید دارد.

صابری معتقد است که برخی از وکلا نیز مانند اقشار دیگر مردم، اقدام به کارهایی بر خلاف قانون داشته باشند چرا که همه دانشجویان در دانشگاه صرفاً به درس حقوق پرداخته اند و برای شغل یا حرفه خود تربیت لازم را نداشته اند، اما اخلاق حرفه‌ای را نمی‌توان در مشاغل مختلف نادیده گرفت، در واقع نمی‌دانم چرا نویسنده‌ها به عمد دست بر نقاطی می‌گذارند که اتفاقاً خط قرمز وکلا است.

صابری در پایان با تاکید بر اینکه حرفه وکالت و رعایت اصول اخلاق حرفه ای توسط وکلا موجب برکت در شغل وکالت است، خاطر نشان می کند: وجود اخلاق حرفه ای در تمام مشاغل از جمله شغل وکالت منجر به پیشرفت آن جامعه در سطوح مختلف می شود.

شایان ذکر است حضور فرزاد حسنی در نقش وکیل در سریال قطب شمال، با واکنش هایی در فضای مجازی مواجه شده است.


فرزادحسنی با این حرکت صدای وکلا را در آورد + فیلم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استفاده از دوچرخه و اسکوتر در تهران باید ترویج شود