متوسط بارش‌های امسال به شرایط نرمال رسید


متوسط بارش‌های امسال به شرایط نرمال رسید

با وجود آنکه ۹ استان با افت بیش‌از ۱۰درصدی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال مواجه‌اند، متوسط بارش‌های امسال پس از گذشت ۲۳۲ روز از سال آبی، به شرایط نرمال رسید.

متوسط بارش‌های امسال به شرایط نرمال رسید

به گزارش راهبرد معاصر، بارش‌های قابل‌توجه و مناسب بهاری، تا حد زیادی خشکی پاییز و زمستان سال قبل را جبران کرده و پس از گذشت 232 روز آمار منفی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال (متوسط 55 ساله)، شاهد رسیدن متوسط بارش‌های سال آبی جاری به شرایط نرمال هستیم.

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (شروع مهر 1402) تا بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه امسال، بارش‌های ایران به 226.7 میلیمتر رسید که نسبت به بارش‌های 225.1 میلیمتری در مدت مشابه آمار متوسط بارش‌های 55 ساله کشور، رشدی یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

این درحالی است که در تمامی 232 روز گذشته از سال آبی جاری، بارش‌های کشور نسبت به آمار متوسط درازمدت کاهشی بوده است و بارش‌های اخیر موجب شد تا آمار بارش‌های کل به آمار بارش‌های نرمال کشور برسد.

با این حال، پراکنش بارش‌ها در تمامی کشور یکسال نیست و در 2 استان قزوین، تهران با بیش از 20 درصد افت بارش‌ها و در 7 استان بوشهر، سمنان، فارس، خراسان رضوی، زنجان، چهارمحال‌وبختیاری و البرز با بیش از 10 درصد افت بارش مواجه‌ایم./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم