پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل به کنسول‌های دستی راه یافتند


پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل به کنسول‌های دستی راه یافتند

اخیراً یک شرکت تولیدکننده کنسول‌های گیمینگ دستی در چین از همکاری خود با اینتل و استفاده از تراشه‌های این غول فناوری در کنسول جدید GP10 خبر داده است. به نظر می‌رسد که اینتل مصمم به تصاحب سهم بازار AMD در این بخش است. به نظر می‌رسد که اینتل...

اخیراً یک شرکت تولیدکننده کنسول‌های گیمینگ دستی در چین از همکاری خود با اینتل و استفاده از تراشه‌های این غول فناوری در کنسول جدید GP10 خبر داده است. به نظر می‌رسد که اینتل مصمم به تصاحب سهم بازار AMD در این بخش است.

به نظر می‌رسد که اینتل مصمم است که به بازار کنسول‌های دستی نیز راه یافته و بخشی از این بازار نوظهور و پرطرف‌دار را از AMD برباید. در این راستا، یک شرکت چینی به نام Shenzhen Weibu Information Inc با انتشار بیانیه رسمی جدیدی اعلام کرد کنسول دستی GP10 قرار است از پردازنده ساخت اینتل سری Lunar Lake بهره‌مند شود.

پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل در کنسول‌های دستی گیمینگ

این شرکت چینی همچنین کنسول گیمینگ قابل حمل GP10 را در صفحه بروشور محصول نمایشگاه Computex نیز لیست کرده و مشخصات کلیدی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. در بخش پردازنده توضیح داده شده که این کنسول گیمینگ یک تراشه Core Ultra 200V به همراه خواهد داشت که از خانواده Lunar Lake اینتل است.

اولین اطلاعات از پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل

به گزارش Wccftech، در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این پردازنده در دسترس نیست، با این وجود می‌دانیم که چهار SKU از جمله Core Ultra 5 238V و Core Ultra 5 234V قرار است در این راستا توسعه یابد.

منطقی به نظر می‌رسد که شرکت چینی مورد بحث از تراشه‌های جدید اینتل برای کنسول دستی خود استفاده کند، چرا که این تراشه‌ها برای پلتفرم‌های نازک و سبک طراحی شده و مصرف انرژی بسیار پایینی خواهند داشت.

پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل در کنسول‌های دستی گیمینگ

با تمام این تفاسیر، انتظار می‌رود که پردازنده Core Ultra 200V دارای حداکثر چهار هسته قدرتمند (P-Core) با ریزمعماری Lion Cove داشته باشد. در کنار این هسته نیز تا چهار هسته کم مصرف (LP-E Core) مبتنی بر ریزمعماری Skymont در نظر گرفته خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:

- مشخصات تراشه‌های Lunar Lake-MX افشا شد؛ نسل جدید پردازنده‌های اینتل بدون نیاز به سیستم خنک‌کننده

در بخش گرافیک مجتمع نیز گفته شده که iGPU این تراشه حداکثر 8 هسته Xe2-LPG را به همراه دارد که براساس معماری گرافیکی Battlemage ساخته شده است. یک NPU جدید با بیش از 100 TOP نیز برای انجام کارهای پردازشی مرتبط با هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است.

انتظار داریم که تراشه مورد بحث با TPD 7 تا 11 وات در حالت پایه و حداکثر 15 تا 28 وات در دسترس قرار گیرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مانیتور گیمینگ شیائومی با پنل MiniLED و رفرش‌ریت 180 هرتز از راه رسید