پوتین: روسیه قصد تصرف «خارکیف» را ندارد


پوتین: روسیه قصد تصرف «خارکیف» را ندارد

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین امروز (جمعه) در یک کنفرانس خبری پس از سفر به چین تصریح کرد که ارتش روسیه به هیچ وجه قصد تصرف «خارکیف» را ندارد.

پوتین: روسیه قصد تصرف «خارکیف» را ندارد

به گزارش راهبرد معاصر، پوتین علی‌رغم تأکید بر پیشروی‌ها و پیشرفت‌های روزانه ارتش روسیه در خارکیف تصریح کرد «امروز، در خصوص خارکیف چنین برنامه‌ای وجود ندارد».وی، نیروهای مسلح اوکراین را مسئولیت رویدادهایی دانست که در خارکیف در حال به وقوع پیوستن است و تصریح کرد که روسیه به واسطه حملات خمپاره‌ای ارتش اوکراین به مناطق مسکونی بلگورود، مجبور شده است که یک منطقه امنیتی برای خود ایجاد کند

.خارکیف منطقه مهمی برای اوکراین محسوب می‌شود زیرا بخشی از حملات خود به ارتش روسیه را از این ناحیه انجام می‌دهد و در پی پیشروی‌های پی در پی روسیه در این منطقه، ارتش اوکراین مجبور شده از بخش‌هایی از این منطقه عقب‌نشینی کند.


پوتین در جمع خبرنگاران توضیح داد «آن‌ها درست به مرکز شهر و مناطق مسکونی تیراندازی می‌کنند و همانطور که آشکارا اعلام کردم اگر این قضیه ادامه داشته باشد مجبور می‌شویم یک منطقه امنیتی-یک منطقه پاک ایجاد کنیم».


ارتش روسیه در تاریخ 12 ماه می (23 اردیبهشت ماه)، اعلام کرد که کنترل پنج شهرک را در خارکیف به دست آورده است و یک روز پس از آن کنترل چهار شهرک دیگر را در این منطقه به دست آورد. روز چهارشنبه هفته جاری نیز رئیس منطقه خارکیف ویتالی گانچف اعلام کرد که ارتش روسیه همچنین کنترل غرب و شمال ولچانسک را نیز به دست آورده است.به دنبال شکست‌های پی در پی ارتش اوکراین در میدان نبرد با روسیه، فرانسه از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داده بود.پوتین در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون تصریح کرد «من رئیس‌جمهور فرانسه نیستم و این تصمیمات را نمی‌گیرم. اگر فرانسه به اوکراین نیرو اعزام کند، عواقب آن را بررسی خواهیم کرد»./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...