نجات 29 نفر گرفتار در سیل مشهد


نجات 29 نفر گرفتار در سیل مشهد

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور، ۱۵ استان در سه روز اخیر متاثر از بارندگی بودند، اما بارندگی شدید در خراسان رضوی و بخشی از خراسان شمالی مخاطراتی را به همراه داشته است.

​بابک محمودی به همشهری می گوید: «تاکنون (شامگاه جمعه ۲۸ اردیبهشت) ۸۷ عملیات امداد و نجات انجام شده است. به ۲ هزار و ۷۵۰ نفر امدادرسانی شده و برای ۳۱۵ نفر اسکان اضطراری صورت گرفته است. حدود ۳۸ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. تخلیه آب از منازل ۲۵۱ مورد گزارش شده است.»

او یادآور می‌ شود: «۱۲۱ تیم عملیاتی در این روزها مشارکت داشتند. ۱۷ دستگاه چادر در میان خانواده‌ هایی که منازلشان آسیب دیده بود، توزیع شد. حدود ۸۰۰ تخته پتو، ۴۲۷ تخته موکت، نزدیک به یک تن نایلکس و ۲۵۴ شعله چراغ والور در میان آسیب دیدگان توزیع شده است. همچنین حدود ۸۵۰ بسته غذایی در میان مردم توزیع شده است.»

نجات ۲۹ نفر گرفتار در سیل مشهد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور می گوید: «۲۹ نفر گرفتار در سیلاب توسط تیم های امداد و نجات رهاسازی شدند. ۲ خودرو گرفتار در سیلاب نیز رهاسازی شدند.»

محمودی اضافه می کند: «از آنجایی که بارندگی در این استان ها ادامه دارد، تیم های عملیاتی همچنان در حالت آماده باش قرار دارند.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تنها مجتمع فرهنگی مطبوعاتی کشور ده ساله شد