چین اولین ربات فضانورد خود را به ایستگاه فضایی می‌فرستد


چین اولین ربات فضانورد خود را به ایستگاه فضایی می‌فرستد

چین اولین ربات فضانورد خود را با نام Taikobot معرفی کرده است. این ربات انسان‌نمای پیشرفته قرار است به زودی به ایستگاه فضایی تیانگونگ ارسال شده و نقش یک دستیار برای فضانوردان را برعهده بگیرد. مهندسان چینی به تازگی ربات فوق پیشرفته Taikobot...

چین اولین ربات فضانورد خود را با نام Taikobot معرفی کرده است. این ربات انسان‌نمای پیشرفته قرار است به زودی به ایستگاه فضایی تیانگونگ ارسال شده و نقش یک دستیار برای فضانوردان را برعهده بگیرد.

مهندسان چینی به تازگی ربات فوق پیشرفته Taikobot را معرفی کرده‌اند که با انرژی خورشیدی کار می‌کند. این ربات که به عنوان یک پیشرفت قابل توجه در فناوری فضایی توسعه یافته، به طور بالقوه یک انقلاب در عملیات ایستگاه فضایی چین ایجاد خواهد کرد.

اولین ربات فضانورد چین به نام Taikobot

Taikobot یک ربات انسان‌نما محسوب می‌شود که توسط پژوهشگران دانشگاه ملی فناوری دفاعی در چانگشا ساخته شده است.

ربات هوشمندی که کارهای عادی فضانوردان را انجام خواهد داد

Taikobot که برای پشتیبانی از فضانوردان طراحی شده است، وظایف معمولی و گوناگونی را بر عهده خواهد داشت و عملکرد روان ایستگاه فضایی چین را حتی در غیاب فضانوردان تضمین می‌کند.

پس از آزمایش‌های گسترده در یک مدل شبیه‌سازی شده از ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) بر روی زمین، ربات هوشمند Taikobot اکنون در حال آماده شدن برای استقرار در فضا است.

اولین ربات فضانورد چین به نام Taikobot

بر اساس گزارش Techtimes، این دستیار فوق پیشرفته تلاقی علم رباتیک و اکتشافات فضایی را مجسم کرده و نگاهی اجمالی به آینده مأموریت‌های سرنشین‌دار فراتر از جو زمین را ارائه می‌کند.

اولین ربات فضانورد چین به نام Taikobot

به گفته تیم سازنده، این ربات انسان‌نما به سیستم بازوهای شبیه به انسان با آزادی حرکت ۶ درجه مجهز شده و به طور همزمان امکان انجام چندین کار را دارد. علاوه بر این، تایکوبات مجموعه‌ای گسترده از حسگرها و دوربین‌های پیشرفته را به همراه دارد تا با کمک آن‌ها بتواند در محیط‌های مختلف حرکت کرده و وظایف یک فضانورد را برعهده بگیرد.

اولین ربات فضانورد چین به نام Taikobot

از آنجا که این ربات به عنوان دستیار فضانوردان طراحی شده، مجموعه تست‌های گوناگونی بر روی آن صورت گرفته تا از عملکرد دقیق و بدون مشکل در شرایط بدون جاذبه اطمینان حاصل شود.

در حال حاضر تاریخ دقیقی برای ارسال Taikobot به فضا و استقرار آن در ایستگاه فضایی تیانگونگ تعیین نشده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی اُپن‌ ای‌آی از «چت‌ جی‌پی‌تی» مخصوص دانشگاه‌ها