کارت گرافیک خاص می‌خواهید؟ محصولات جدید XFX مخصوص شما هستند


کارت گرافیک خاص می‌خواهید؟ محصولات جدید XFX مخصوص شما هستند

شرکت XFX از دو کارت گرافیک بالا رده سری Phoenix Nirvana رونمایی کرده که طراحی ظاهری متفاوت و رنگ‌بندی سفید را به همراه دارند. علاوه بر این، از سیستم خنک‌کننده غول پیکر Ghost Thermal 4.0 نیز در این کارت‌های گرافیک استفاده شده است. مدتی قبل...

شرکت XFX از دو کارت گرافیک بالا رده سری Phoenix Nirvana رونمایی کرده که طراحی ظاهری متفاوت و رنگ‌بندی سفید را به همراه دارند. علاوه بر این، از سیستم خنک‌کننده غول پیکر Ghost Thermal 4.0 نیز در این کارت‌های گرافیک استفاده شده است.

مدتی قبل شرکت XFX از مجموعه جدید کارت‌های گرافیک Phoenix Nirvana رونمایی کرد که برای عاشقان کارت‌های رده بالای Radeon ساخته شده بوند.

کارت‌های گرافیک Phoenix Nirvana

حالا این شرکت تصمیم گرفته مجموعه Phoenix Nirvana خود را گسترده‌تر کرده و با معرفی نسخه سفید رنگ Radeon RX 7800 XT و RX 7900 GRE گیمرها را غافلگیر کند.

مشخصات و طراحی کارت‌های گرافیک Phoenix Nirvana White

به گزارش Wccftech، طراحی ظاهری این دو کارت گرافیک جذاب تفاوت چندانی با نمونه مشکی رنگ نداشته و XFX تصمیم گرفته فقط پوشش GPUهای جدید خود را دوباره رنگ‌آمیزی کند. کارت‌های گرافیک مشکی Phoenix Nirvana از ترکیب رنگی مشکی و قرمز با نورپردازی RGB بهره‌مند هستند، در حالی که کارت‌های گرافیک جدید این شرکت در این بخش تفاوت دارند.

کارت‌های گرافیک Phoenix Nirvana White

از نظر ابعاد کلی، پردازنده‌های گرافیکی سفید XFX Radeon RX 7900 GRE و RX 7800 XT Phoenix Nirvana دارای طول 33.7 سانتی‌متر و عرض و ضخامت 13.2 و 5.9 سانتی‌متر هستند.

تفاوت اصلی این دو کارت گرافیک نسبت به مدل‌های قبلی (به غیر از رنگ سفید)، مربوط به سیستم خنک‌کننده جدید XFX است که با نام Ghost Thermal 4.0 در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد. این سیستم خنک‌کننده از 216 پره آلومینیومی، 8 لوله انتقال حرارت مسی با قطر 6 میلی‌متر و یک بک‌پلیت فلزی با محفظه بخار خلأ تشکیل شده و می‌تواند علاوه بر تراشه اصلی، ماژول‌های VRAM را هم تحت پوشش قرار دهد.

کارت‌های گرافیک Phoenix Nirvana White

فن‌های به کار رفته در سیستم خنک‌کننده نیز به صورت مغناطیسی متصل شده‌اند که علاوه بر دسترسی آسان‌تر، امکان تعویض سریع با مدل‌های سفارشی نیز وجود خواهد داشت.

در همین رابطه بخوانید:

- کارت گرافیک «سترگ» RX 7900 XTX Phoenix Nirvana معرفی شد

با چنین خنک‌کننده غول پیکری، بدیهی به نظر می‌رسد که پردازنده‌های گرافیکی XFX Radeon RX 7900 GRE جدید از سری Phoenix Nirvana قرار نیست سرعت کلاک پایه را ارائه دهد. بر همین اساس، XFX تصمیم گرفته با کمی اورکلاک سرعت کلاک را به 2394 مگاهرتز افزایش دهد.

کارت‌های گرافیک Phoenix Nirvana White

به طور کلی، مجموعه کارت‌های گرافیک سری Phoenix Nirvana مطمئناً از محصولات بالا رده XFX به شمار می‌آیند که نه تنها از نظر طراحی، بلکه از نظر عملکرد نیز با برترین محصولات موجود در بازار رقابت می‌کنند.

از نظر قیمت، کارت گرافیک XFX Radeon RX 7900 GRE Phoenix Nirvana White در حال حاضر با قیمت 670 دلار در دسترس قرار دارد. این در حالیست که XFX Radeon RX 7800 XT چیزی حدود 640 دلار قیمت دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در فاصله ی 40 سال نوری سیاره ای هم اندازه ی زمین برای سکونت کشف شد