افتخارم کارهایی است که بازی نکرده‌ام


افتخارم کارهایی است که بازی نکرده‌ام

دنیای اقتصاد : آیین نکوداشت استاد ایرج راد در سیزدهمین همایش شعر و موسیقی به همت کانون ادبی زمستان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این مراسم که با شعرخوانی و اجرای موسیقی زنده همراه بود، جمعی از اهالی شعر و ادب، موسیقی و تئاتر و سینما، از جمله دوستان و همکاران استاد ایرج راد، حضور داشتند.

افتخارم کارهایی است که بازی نکرده‌ام

ایرج راد در برنامه نکوداشت خود، ضمن تشکر از حضار و دوستان خود بیان کرد: آنچه که من در این سال‌ها انجام دادم این بود که حداقل کار بد انجام ندهم و در راهی قدم بردارم که در زمینه مسائل فرهنگی و هنری باشد. افتخار من کارهایی است که بازی نکرده‌ام و در بین کارهایی که در آن بازی کردم، شاید یک یا دو اثر باشد که بعدها پشیمان شدم. اکثر آثار من به دلیل تاثیری که روی مخاطب گذاشت و حرفی برای گفتن داشت برایم لذت‌بخش بود.او ادامه داد: هرکسی در مسیر زندگی‌اش با اتفاقاتی روبه‌رو خواهد بود که آن اتفاقات زندگی‌ساز برای آینده اوست. من هم شانس آوردم که در زمانی که به تئاتر علاقه‌مند شدم با کسانی برخورد کردم و با بزرگانی کار کردم که اهل فرهنگ بودند و انسان‌های والایی بودند و من سعی کردم از آنها یاد بگیرم و سعی کردم برای آن استادان که نام تئاتر را برای این کشور جاودان نگه ‌داشتند احترام قائل باشم.

آبادگر وطن

همچنین قطب‌الدین صادقی، نمایش‌نامه‌نویس، کارگردان و بازیگر، درباره ایرج راد گفت: زمانی که من وارد دانشکده هنرهای زیبا شدم، استاد ایرج راد کارهای فارغ‌التحصیلی خود را انجام می‌داد. از همان‌جا پیوند دوستی و مودتی با ایشان برقرار شد. وطن آن جایی است که آبادش می‌کنید و به نظر من آقای راد وطن تئاتر را آباد کرد و در این سال‌ها کار مبتذل انجام نداد. در فعالیت‌های صنفی هم از خودش چهره‌ای مسوول و پویا ارائه کرد که در تلفیق با شخصیت هنری‌اش جمعا یک فعال ارزشمند را ساخته است.علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما و بازیگر و کارگردان، در این مراسم بیان کرد: آقای راد یک قهرمان است که نشستن راحت روی مبل و نوشیدن چای را رها کرد و سال‌ها با مشقت به دفاع از اهداف صنفی تئاتر و سینما پرداخت.

آقای راد در کنار بزرگان دیگر همچون علی نصیریان، آخرین میراث‌داران اخلاق ارزشمند و مقدس بازیگری کشور ما هستند. امیدوارم جوانان ما هم بازیگری و هم اخلاق را که اولی‌تر است از ایشان بیاموزند. اخلاق است که از ایرج راد یک عالیجناب ستودنی در تاریخ تئاتر و فرهنگ ما ساخته است.سیاوش طهمورث، بازیگر، نیز در بخشی از سخنان خود در این مراسم، اشاره کرد: افرادی چون ایرج راد کسانی هستند که هنر این سرزمین را زنده نگه ‌داشته‌اند و اگر این افراد نبودند، ابتذال بیشتر از این می‌شد.گوهر خیراندیش، هادی مرزبان، شهره سلطانی، محمد رحمانیان، رضا بابک، بیژن شکرریز، ابوالفضل جلیلی و سعید امیرسلیمانی از دیگر هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کنسرت «پازل» و یک پرفرمورنس جدید