واکنش مسکو به تصمیم ضدروسی اتحادیه اروپا


واکنش مسکو به تصمیم ضدروسی اتحادیه اروپا

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تصمیم اتحادیه اروپا درباره اعمال ممنوعیت فعالیت رسانه‌های روسی در کشورهای عضو این اتحادیه، گفت: واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در حال بررسی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تصمیم اتحادیه اروپا درباره اعمال ممنوعیت فعالیت رسانه‌های روسی «ریانووستی، ایزوستیا، راسیسکایا گازتا و صدای اروپا» در کشورهای عضو این اتحادیه، اظهار کرد: در حال بررسی نحوه واکنش خود به این تصمیم بروکسل هستیم.

شورای اتحادیه اروپا ساعاتی پیش تصمیم گرفت که فعالیت چهار رسانه روسی ریانووستی، ایزوستیا، راسیسکایا گازتا و صدای اروپا را در کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع کند.

5990438

در بیانیه‌ای که این شورا در همین رابطه منتشر کرد، آمده است: شورا امروز (جمعه) تصمیم گرفت که فعالیت چهار رسانه دیگر روسی که پروپاگاندای روسیه را ترویج داده و با جوسازی رسانه‌ای از حمله و تجاوز به اوکراین حمایت کرده‌اند را در کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع کند.

بیانیه شورای اروپا می‌افزاید: در راستای احترام به منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپا (TCE)، ممنوعیت‌هایی که امروز بر سر آنها توافق شد، شامل فعالیت این رسانه‌ها در حوزه‌هایی غیر از انتشار اخبار نمی‌شود و این چهار رسانه روسی همچنان می‌توانند در حوزه‌هایی مانند انجام تحقیقات یا گرفتن مصاحبه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعالیت داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه محل های شدیدترین نبردها را در شهر آودیوکا نشان داد + فیلم