صبحانه خبری، 29 اردیبهشت 1403؛ از مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان در روز سه شنبه تا واکنش متفاوت علم الهدی به سیل در زمان دو رئیس جمهور مختلف


صبحانه خبری، 29 اردیبهشت 1403؛ از مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان در روز سه شنبه تا واکنش متفاوت علم الهدی به سیل در زمان دو رئیس جمهور مختلف

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان در روز سه شنبه دو منبع آگاه به آکسیوس گفتند که دو مقام ارشد دولت بایدن سه شنبه این هفته...

صبحانه خبری، 29 اردیبهشت 1403؛ از مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان در روز سه شنبه تا واکنش متفاوت علم الهدی به سیل در زمان دو رئیس جمهور مختلف

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان در روز سه شنبه
دو منبع آگاه به آکسیوس گفتند که دو مقام ارشد دولت بایدن سه شنبه این هفته با مقامات ایرانی در عمان درباره چگونگی جلوگیری از تشدید حملات منطقه ای گفتگو کردند.

واکنش متفاوت علم الهدی به سیل در زمان دو رئیس جمهور مختلف
باران سیل آسایی که دو روز پیش در مشهد اتفاق افتاد سبب خسارت به اموال مردم و جانباختن ۸ نفر شد، اما واکنش علم الهدی، امام جمعه مشهد به این اتفاق و سیل اوایل سال ۹۸ بحث برانگیز شده است. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ۹ فروردین سال ۹۸ با تأکید بر این‌که نتیجه مدیریت فرصت‌طلبانه، ایجاد نکبت و نغمت برای مردم است، گفت: این مدیریت‌های مقتدرانه و فرصت‌طلبانه، در این مدیریت‌ها دیگر جهاد و مدیریت جهادی نیست، وقتی این عامل نبود، محور مدیریت، مسؤولیت و خدمت قرار نگرفت، از هر حادثه و جریانی ولو رحمت الهی، نکبت و نقمت برای مردم به وجود می‌آورد، این طبیعی است. این اظهارات در حالیست که علم الهدی روز ۲۸ اردیبهشت امسال با رضایت از مدیریت سیل در مشهد گفت که شماری در سیل اخیر از دست رفتند، اما توجه داشته باشید که وقوع این سیل یک بلای طبیعی بود که متولیان امر را غافلگیر کرد و نباید از موضوعات دلگرم‌کننده در بحران اخیر غافل شد.

دستور رئیسی برای خودکفایی در تولید برنج همزمان با بحران آب در کشور
رئیسی پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضای جلسه به وزیر جهادکشاورزی دستور داد، با محاسبه دقیق و به روزرسانی آمار میزان نیاز کشور به برنج، میزان تولید این محصول در کشور و میزان مورد نیاز برای واردات، زمینه لازم برای اعمال محدودیت هوشمند در واردات برنج را فراهم کند.

زری خوشکام درگذشت
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت. این هنرمند متولد سال ۱۳۲۶، بیشتر فعالیت‌هایش در دهه ۵۰ خورشیدی بود و در سال‌های اخیر در فیلم‌هایی همچون «شعله ور»، «طلاخون»، «در دنیای تو ساعت چند است» و «سیمای زنی در دوردست» بازی کرده بود. او در سریال‌های «هزاردستان» و «سلطان صاحبقران» به کارگردانی همسرش علی حاتمی نیز بازی داشت.

دولت بایدن مجوز دسترسی ایرانیان به خدمات اینترنتی را به مقررات دولتی تبدیل می‌کند
دولت ایالات متحده آمریکا می‌گوید یک مجوز عمومی در زمینه دسترسی به خدمات اینترنتی برای ایرانیان را به یکی از مقررات دولت تبدیل می‌کند. این امر به معنی ارتقای جایگاه حقوقی این معافیت‌ها برای شهروندان ایران است.

آیت‌الله سبحانی: شنبه روز تعطیلی دشمن است
آیت‌الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان در مورد تصویب تعطیلی روز شنبه توسط نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چنین روز‌هایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟

امام جمعه تهران: مصوبه تعطیلی شنبه‌ها باعث شد به جامعه مومنین بر خورد
حاج علی اکبری به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها اشاره و تصریح کرد: اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی روز شنبه‌ها گلایه کنیم به جامعه مومنین برخورد؛ شاید دلایل خود را داشته باشند، اما شورای نگهبان فرصت دارد آن را حل و فصل کند.

عدم تعطیلی بانک‌ها در روز‌های شنبه قطعی شد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص مصوبه مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها گفت: بانک‌ها به اضافه دستگا‌هایی که بخش‌های عملیاتی دارند استثنا هستند و شنبه‌ها تعطیل نمی‌شوند.

مدیر بحران شهرداری مشهد پس از تکذیب سیل برکنار شد
با دستور استاندار و رئیس ستاد بحران استان خراسان رضوی به شهردار مشهد، مدیر بحران شهرداری مشهد در پی ایجاد حواشی اخیر عزل شد. روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، پس از بارش شدید باران در مشهد و وقوع سیل، در پی تماس یکی از خبرنگاران مشهدی با مدیر بحران شهرداری مشهد، وی شرایط بحرانی در شهر را انکار کرد. مدیر بحران شهرداری مشهد همچنین خودروهایی که در سیل گرفتار شده بودند و آب آن‌ها را برده بود را کارتنی خواند و گفت این خودروها آهنی نبوده است.

واکنش بیمارستان طالقانی به خبر خودداری از پذیرش مددجویان زندان اوین به‌دلیل آلودگی به ساس
پیشگاهی، معاون درمان بیمارستان طالقانی در واکنش به این ادعا که «بیمارستان طالقانی از پذیرش بیماران دیالیزی زندان اوین به‌دلیل آلودگی به ساس خودداری می‌کند» گفت: تمام این اظهارات کذب محض است. هم اکنون ۱۰ زندانی بیمار بستری در بیمارستان داریم که ۳ بیمار از زندان اوین در بخش دیالیز بستری هستند. وی در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی براینکه نمونه ساس برای رئیس بهداری اوین فرستاده شده نیز است گفت: هیچ موردی از اینکه بیماری از زندان اوین با آلودگی به ساس به بیمارستان مراجعه کرده باشد نداشتیم که بخواهیم نمونه‌ای گرفته و ارسال کنیم.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟