سفر رهبر شیعیان نیجریه به عراق


سفر رهبر شیعیان نیجریه به عراق

رهبر شیعیان نیجریه با هدف زیارت عتبات عالیات و دیدار با مراجع عظام تقلید عراق به این کشور سفر کرد.

سفر رهبر شیعیان نیجریه به عراق

به گزارش راهبرد معاصر، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه با هدف زیارت عتبات عالیات و دیدار با مراجع عظام تقلید عراق به این کشور سفر کرد.

شیخ زکزاکی در نجف اشرف با آیت الله محمد الیعقوبی از مراجع دینی عراق دیدار کرد که طی آن بر اهتمام به تبلیغات کمی و کیفی دینی و گسترش افق‌های نشر اصول مکتب اهل بیت(ع) تاکید شد.

آیت الله الیعقوبی بر ضرورت تلاش و بسیج امکانات برای رساندن صدای اسلام ناب محمدی به همه نقاط دنیا و بیان عظمت مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و توانایی آن در ساختن کشورها، حفظ و ارائه راه حلهایی برای مشکلات و چالشهای پیش روی جوامع بشری، تأکید کرد.

این مرجع تقلید، صبر و استقامت و ثابت قدمی شیخ زکزاکی و شیعیان نیجریه را در رنجهایی که با آن مواجه بوده و هستند و بهای سنگینی که پرداختند،ستود و این سخن امام حسین (علیه السلام) را یادآور شد: «آنچه مصیبهای وارده بر من را آسان می کند، این است که خداوند متعال می بیند»، و اینکه به فضل و کرم الهی، بخشی عمدهای از این مشکلات و موانع برطرف شده است.

وی همچنین تاکید کرد که باید به تبلیغ، استفاده از وسائل مؤثر و متناسب با نیازهای عصر و وضعیت فعلی و چالشهای پیش روی جامعه اسلامی با حکمت و اندرز نیکو توجه ویژه کرد.

از سوی دیگر، شیخ زکزاکی از اهتمام آیت الله الیعقوبی به طلاب آفریقایی در حوزه علمیه نجف اشرف و آفریقا و توجه وی به تبلیغ دینی، بیداری امت، ارشاد، ارائه خدمات انسانی از طریق نمایندگیهای مرجعیت در 25 کشور آفریقایی در شرق و غرب قاره، تشکر و قدردانی کرد.

شیخ زکزاکی افزود: نادانی دشمنان اسلام و تعصب و دروغ پراکنی آنها درباره مکتب اهل بیت (علیهم السلام)، به طرز قابل توجّهی در گسترش شیعه در آفریقا تأثیرگذار بوده است؛ زیرا کسانی که این خبرها را دریافت می کنند به دنبال مصادیق آن می گردند و جویندگان با انصاف و حقیقت مدار، اثری از راستی دروغهایی که دشمنان به پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) نسبت می دهند ـ چه از نظر عقید و چه روش نمی یایند. لذا این سببی برای تصدیق مذهب حق و گرویدن به آن می‌شود، بنابراین شاهد آن هستیم که در یک دوره بی سابقه تقریباً 45 ساله، به لطف الهی میلیونها نفر به مذهب شیعه گرایش پیدا کرده اند.

آیت الله الیعقوبی در ادامه با تجلیل از تلاشها و مجاهدتهای شیخ زکزاکی خطاب به وی گفت که امید است دامنه فعالیت تبلیغی شما به کل آفریقا گسترش پیدا کند و به نیجریه محدود نشود و اثر خوبی در آن کشورها داشته باشد؛ چه آنکه دامنه نیاز به مذهب تشیع، گسترده است و میزان فعالیت دینی در آفریقا تا به امروز دربرگیرنده تمام نیازها نبوده است. لذا ایجاد و گسترش حوزه های علمیه در دیگر کشورهای آفریقایی، برای دسترسی سریع به مبلغان، ضروری به نظر می رسد.

شیخ زکزاکی نیز در پایان اعلام کرد که چندین مؤسسه خیریه برای ارائه خدمات گوناگون به پیروان اهل بیت (علیهم السلام) تأسیس کرده است و اولین فعالیتهای تبلیغی او، به 45 سال قبل بازمی گردد که به لطف الهی تا به امروز ادامه دارد. / تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قسمت هفتم سریال قطب شمال؛ حقایق کم کم برملا می شود!