کشف مهم دانشمندان درباره رود نیل + عکس


کشف مهم دانشمندان درباره رود نیل + عکس

به گزارش رکنا، این کشف دانشمندان می‌تواند پاسخی به این سوال باشد که مصریان چگونه توانستند تکه سنگ‌های غول پیکر را برای ساختن اهرام جابجا کنند. دانشمندان به تازگی شاخه‌ ای از رود نیل را...

به گزارش رکنا، این کشف دانشمندان می‌تواند پاسخی به این سوال باشد که مصریان چگونه توانستند تکه سنگ‌های غول پیکر را برای ساختن اهرام جابجا کنند.

نقشه رود نیل

دانشمندان به تازگی شاخه‌ ای از رود نیل را کشف کرده‌اند که برای مدت طولانی زیر شن‌های بیابان دفن شده بود. این شاخه از رود نیل از کنار هرم بزرگ جیزه گذر می‌کرده است و طول آن حدود 64 کیلومتر بوده است. مقاله‌ای که پنجشنبه در نشریه communications Earth Environment چاپ شده است.

ایمان غنیم، زمین‌شناسی است که در مصر به دنیا آمده و بزرگ شده و در حال حاضر پروفسور دانشگاه ویلمینگتن کارولینای شمالی است. او و تیمش با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و جمع‌آوری نمونه‌هایی از رسوبات به دست آمده از زیر سطح بیابان به این نتایج دست یافتند.

کشف دانشمندان درباره رود نیل

او می‌گوید: «رادار به این تیم توانایی منحصر به فرد تحلیل و بررسی تصاویر و کشف حقایق پنهان شده شامل رودهای دفن شده و سازه‌های باستانی را داده است».

این تیم تحقیقاتی باور دارد که شاخه دفن شده رود نیل می‌تواند پاسخی به چگونگی حمل مصالح فوق سنگین اهرام مصر باشد؛ از آنجایی که حمل آنها به صورت شناور روی آب بسیار آسان‎تر از حمل آنها بر روی زمین است.

مصریان باستان بین 4700 تا 3700 سال پیش، 31 هرم در بیایان‌هایی که امروز غیرمسکون است ساخته‎اند. غنیم همچنین اظهار داشت که ممکن است شاخه رود به محققان برای کشف سایت‌های باستان‌شناسی احتمالی که محل سکونت انسان‌های عصر باستان بودند، کمک کند.


کشف مهم دانشمندان درباره رود نیل + عکس

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟