نکونام یا اوسمار؟ تمرکز کنید تا جام بگیرید/ سرمربی سابق پرسپولیس و راز تعیین تیم قهرمان!


نکونام یا اوسمار؟ تمرکز کنید تا جام بگیرید/ سرمربی سابق پرسپولیس و راز تعیین تیم قهرمان!

حمید درخشان معتقد است در حال حاضر پرسپولیس و استقلال شانس برابری برای کسب عنوان قهرمانی دارند و تیمی که تمرکز بالاتری داشته باشد، در این مسیر موفق خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در حال حاضر با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در رده دوم جدول قرار دارد. سرخ‌ها برای کسب عنوان قهرمانی باید در سه هفته پایانی لیگ برتر پیروز شوند و در عین حال در انتظار لغزش استقلال باشند تا به صدر جدول صعود کنند‌.

حمید درخشان درباره رقابت بین سرخابی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی به خبرنگار ما گفت: شرایط برای هر دو تیم برابر است و هیچکدام از تیم‌ها شرایط خاصی وجود ندارد که ارجح‌تر باشند. در حال حاضر فقط باید ببینیم در ادامه توانایی تیم‌ها برای بردن حریف‌هایشان چقدر متفاوت است. پرسپولیس با شرایطی که دارد، باید تمرکز بیشتری برای پیروزی وارد زمین شود و این تمرکز را در زمین پیاده کند و نتیجه خوبی را رقم بزند تا در نهایت برنده بازی باشد. هر کدام از تیم‌ها بتوانند از لحاظ روحی و روانی خودشان را برای مسابقان آماده کنند، شانس بالاتری دارند.

او درباره فاصله یک امتیازی سرخ‌ها با استقلال و تاثیر نتایج این تیم روی سرنوشت پرسپولیس عنوان کرد: به نظرم پرسپولیس نباید به این موضوع توجه داشته باشد و باید تمام تمرکز خود را روی بردن حریفانش بگذارد. زمانی که پرسپولیس پیروز شود، بیخ گوش استقلال خواهد بود و این موضوع روی استقلالی‌ها تاثیر می‌گذارد و آنها احساس خطر می‌کنند. کوچک‌ترین لغزش استقلال می‌تواند پرسپولیس را جلو بیندازد و این تیم به قهرمانی نزدیک شود‌؛ بنابراین مهم‌ترین نکته، تمرکز بالا است. پرسپولیس فقط باید ببرد و دنبال استقلال باشد تا این تیم یک جایی گرفتار شود و از نظر امتیازی عقب بیفتد.

سرمربی سابق پرسپولیس در واکنش به صحبت‌هایی که در خصوص کمک به یک تیم برای کسب قهرمانی مطرح می‌شود، گفت: تمام فوتبال ما حاشیه شده است و افراد زیادی به جای اینکه تمرکز بگذارند و کارشان را دنبال کنند، به دنبال بهانه می‌گردند. این کار، پاک کردن صورت مسئله است. به نظرم تیمی می‌تواند قوی باید و تمرکزش را روی بازی‌هایش بگذارد و پیروز شود و بهانه‌ای نداشته باشد. داستان‌هایی مثل حمایت وزیر و وکیل من درآوردی است.

او ادامه داد: برخی عادت کرده‌اند که اشتباهات خود را به گردن دیگران بیندازند و بگویند دیگران باعث شدند ما نتیجه نگیریم، در صورتی که اینطور نیست و همه تلاش می‌کنند کارشان را انجام بدهند. قضاوت بازی‌ها هم دست داوران است و امیدوارم آنها هم کمترین اشتباه را کنند و حق به حق‌دار برسد و تیمی قهرمان شود که با تمام قوا می‌جنگد و بازی‌های خوبی انجام می‌دهد.

1143240

درخشان با اشاره به اظهارات سرمربی استقلال عنوان کرد: شما اگر مربی حرفه‌ای باشید، تمرکزتان را روی کارتان می‌گذارد. اگر غیر از این باشد، وارد حاشیه می‌شوید و فکر می‌کنید با انجام این کارها نتیجه بهتری می‌گیرید و می‌توانید تمرکز حریف را به هم بزنید. من فکر می‌کنم این رفتارها خیلی جالب نیست. ما باید اصول را رعایت کنیم و کارمان را درست انجام بدهیم تا در نهایت نتیجه خوبی به دست بیاوریم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد اوسمار ویه‌را اظهار داشت: به نظرم ایشان خوب پیش می‌روند. امیدوارم در این سه بازی هم درست عمل کنند و نتیجه خوبی بگیرند و در نهایت به قهرمانی برسند، چون انتظارات هواداران این است که تیم قهرمان شود. آقای اوسمار باید تلاشش را کند تا در نهایت هم اگر قهرمانی حاص نشد، بتوانیم بگوییم ایشان برای موفقیت تیم تلاش‌شان را کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جدایی یحیی و حضور اوسمار باعث شد پرسپولیس به شرایط بهتری دست پیدا کند، گفت: من فکر می‌کنم روند تیم با جذب بازیکنان بهتر شد. بازیکنان جدید به پرسپولیس کمک زیادی کردند و شخصیت تازه‌ای به تیم القا کردند. این موضوع باعث شد حتی شاید بازیکنان هم از نظر کیفی و روحی و روانی بالا بیایند. البته در هر صورت آقای اوسمار هم تلاش می‌کند و روند تیم را بهبود بخشیده است. امیدوارم این روند بهتر و بهتر شود و بتوانیم نتایج بهتری هم بگیریم.

درخشان در پایان درباره تمدید قرارداد با اوسمار در پایان فصل گفت: باید آخر فصل ارزیابی کنیم و ببینیم روند ایشان چطور بوده و سپس تصمیم‌ بگیریم. قهرمانی نباید در این تصمیم ملاک باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درخواست مورینیو از بلینگام: بیا فنرباغچه!