بیوگرافی پریسا تبریز بانوی ایرانی ملقب به شاهزاده امنیت گوگل


بیوگرافی پریسا تبریز بانوی ایرانی ملقب به شاهزاده امنیت گوگل

پریسا تبریز اکنون یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مهره‌های شرکت گوگل است.وی در سال ۲۰۱۲ میلادی یکی از ۳۰ زن برتر سال از سوی مجله فوربس انتخاب شد.

بیوگرافی پریسا تبریز

پریسا تبریز یکی دیگر از ثروتمندترین زنان ایرانی خارج از کشور است که با لقب شاهزاده امنیت گوگل شناخته می‌شود. او برای گوگل به عنوان مدیر امنیت اطلاعات و «Security Princess» کار می کند. در سال 2012، مجله فوربس او را در فهرست «30 نفر برتر زیر 30 سال برای تماشای» قرار داد.

بیوگرافی پریسا تبریز بانوی ایرانی ملقب به شاهزاده امنیت گوگل

زندگینامه پریسا تبریز

پریسا تبریز در سال ۱۳۶۱ در ایالات متحده به دنیا آمد. پدر او ایرانی است، اصالتش تبریزی بوده و در آمریکا پزشک است. مادرش هم از پرستاران آمریکایی با اصالتی لهستانی است. او دو برادر کوچک‌تر از خود هم دارد و آنها در حومه شهر شیکاگو، ایلینوی بزرگ شده‌اند.

کودکی

او همواره از کودکی به خلاقیت و خلق چیزها علاقه داشته و از ساختن، طراحی و هنر لذت می‌برده است. همین باعث شد که اصول توسعه وب (اچ تی ام ال، جاوا اسکریپت و سی اس اس) را با خواندن آموزش‌های رایگان آنلاین یاد بگیرد. یادگیری نحوه ساخت وب‌سایت، راهی ارزان و سریع برای بروز خلاقیت‌هایش بود زیرا نیازی به لوازم هنری نداشت. همچنین او متوجه شد کدنویسی یک ابزار واقعاً قدرتمند در بروز خلاقیت است

در یکی از مصاحبه ها پریسا تبریز می گوید: برادرانم به من لقب قلدر را داده بودند و گاها من را نیز با نام قلدر صدا می کردند. من از همان دوران، همراه بازی های برادرانم بودم و با آنها بازی های ورزشی و ویدیویی انجام می دادم. از آنجایی که من از انها بزرگتر نیز بودم آنها را کتک هم میزدم. وقتی بزرگتر شدم در تست پیشنهاد شغل، شغل پلیسی به من پیشنهاد شد که این پیشنهاد شغلی برای من بسیار جالب و خنده دار بود. حال امروز، من در شغلی مشابه، امنیت مردم را تامین می کنم.

بیوگرافی پریسا تبریز بانوی ایرانی ملقب به شاهزاده امنیت گوگل

تحصیلات

پریسا تبریز در دانشگاه اِربانا شمپین که از معتبر ترین دانشگاه های آمریکا می باشد مدرک لیسانس و فوق لیسناس مهندسی کامپیوتر را اخذ کرده است. و همچنین مطالعاتی در زمینه حمله به حریم شخصی کاربران و امنیت شبکه های بی سیم انجام داده است.

پریسا تبریز می گوید ابتدا هیچ هدف خاصی نداشته و نمی دانسته باید مشغول چه کاری شود. از این رو طی انجام چندین آزمون در مدرسه متوجه می شود که باید افسر پلیس شود؛ که این موضوع مورد تمسخر خانم تبریز قرار می گیرد. اما با قرار گرفتن در این مسیر و فعالیت در عرصه ی امنیت متوجه می شود کارش به نوعی حفاظت از افراد می باشد و نتیجه ی آزمون های مدرسه به دور از واقعیت نبوده است.

بیوگرافی پریسا تبریز بانوی ایرانی ملقب به شاهزاده امنیت گوگل

پریسا تبریز در گوگل

در سال ۲۰۰۷ به استخدام شرکت گوگل درآمد و به عنوان مدیر و متخصص امنیت در این غول دنیای فناوری فعالیت کرد.

پریسا تبریز در سال ۲۰۰۷ به استخدام شرکت گوگل درآمد و تا سال ۲۰۱۱ مدیر و متخصص امنیت در این شرکت بود که بعدها گسترش یافت و هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ متخصص امنیت در آن مشغول هستند و اکنون ریاست بخش مهندسی مرورگر گوگل کروم را بر عهده دارد.

کار او هک کردن سیستم‌ها و سرویس‌های گوگل به عنوان یک هکر «کلاه سفید» بوده و در خط مقدم جبهه گوگل علیه هکرهای مجرم یا «کلاه سیاه» مشغول مبارزه سایبری است

بنا به گفته پریسا تبریز، او تنها وقتی که به دانشگاه رفته بود با رایانه‌ها آشنا شد و پیش از آن وقت خود را صرف فعالیت‌های هنری و ورزشی می‌کرده‌است. او به صخره‌نوردی علاقه‌مند است و پس از پایان کارش، به باشگاه مورد علاقه خود رفته و در آنجا به تمرین می‌پردازد که بیشتر مشتریان این باشگاه از کارمندان گوگل هستند.

لقب شاهزاده امنیت گوگل

جالب است بدانید به پریسا تبریز لقب شاهزاده ی امنیت داده اند و این لقب به دلیل تخصص و مهارت های خارق العاده ی پریسا تبریز به وی تعلق گرفته است.

سایر علاقمندی ها

جالب است بدانید پریسا تبریز علاوه بر اینکه به فعالیت در حیطه ی امنیت گوگل علاقه ی وافری دارد به فعالیت هایی نظیر عکاسی، صخره‌نوردی و کوهنوردی، آشپزی، ساخت کاردستی با شیشه نیز علاقمند است.

بیوگرافی پریسا تبریز بانوی ایرانی ملقب به شاهزاده امنیت گوگل

ثروت پریسا تبریز

در بیوگرافی پریسا تبریز جا دارد به ثروت میلیاردی اش اشاره کنیم. از آنجا که پریسا تبریز مدیر تیم امنیتی شرکت گوگل و بخش مهندسی مرورگر گوگل کروم و دیگر محصولات گوگل جهت بهبود آن ها می باشد. با سن کم تا کنون توانسته است میلیاردها تومان درآمد داشته باشد و در رده ی ثروتمند ترین دختران موفق ایرانی قرار بگیرد.

ازدواج و همسر پریسا تبریز

از زندگی شخصی پریسا تبریز بانوی موفق ایرانی اطلاعاتی در دست نیست.

سوابق کاری پریسا تبریز

  • سال ۲۰۱۳، تبریز مسئولیت امنیت گوگل کروم را بر عهده گرفت.
  • در سال ۲۰۱۳، تبریز سخنرانی «SSL دارید؟» در اجلاس برنامه‌نویس کروم.
  • در سال ۲۰۱۴، تبریز تلاشی را برای پذیرش پروتکل HTTPS آغاز کرد. در سال ۲۰۱۵، کمتر از ۵۰ درصد از ترافیک مشاهده شده توسط کروم از طریق HTTPS بود و تا سال ۲۰۱۹، درصد ترافیک HTTPS در همه پلتفرم‌ها به ۷۳ تا ۹۵ درصد افزایش یافت. تبریز علیه رهگیری ارتباطات HTTPS در اینترنت عمومی توسط دولت صحبت کرده‌است.
  • در سال ۲۰۱۴، تبریز در کنفرانس توسعه دهندگان کروم سخنرانی «باید شیطان را بشناسید» برگزار کرد.
  • در سال ۲۰۱۶، تبریز مسئولیت پروژه صفر، یک گروه تحقیقاتی امنیتی تهاجمی را بر عهده گرفت.
  • در سال ۲۰۱۶ تبریز سخنران اصلی کنفرانس پایتون (PyCon) در پورتلند، اورگان بود.
  • تبریز در سال ۲۰۱۸ سخنران اصلی کنفرانس کلاه سیاه بود.
  • در سال ۲۰۱۸، در پاسخ به کنفرانس RSA که تنها یک سخنران اصلی غیر مرد در صفی متشکل از ۲۰ سخنرانی اصلی داشت، تبریز کنفرانس حامیان امنیتی ما، OURSA را بنیان نهاد. تنها در پنج روز، تبریز و سازمان‌دهندگان مجموعه‌ای از سخنرانان متشکل از سخنرانان متخصص با پیشینه‌های کم‌نماینده، که ۱۴ سخنران از آن‌ها زن بودند، گرد هم آوردند.

separator line

بیوگرافی فواد دبیری مهندس و مدیر ارشد ایرانی در توییتر

بیوگرافی پیر امیدیار میلیارد نیکوکار ایرانی و رئیس (e-bay)



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟