نیروی دریایی انگلیس: یک کشتی در سواحل یمن مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده


دفتر عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) نیروی دریایی سلطنتی انگلیس اعلام...
دفتر عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) نیروی دریایی سلطنتی انگلیس اعلام کرد که یک کشتی در نزدیکی بندر حدیده یمن مورد حمله قرار گرفته و آسیب جزئی دیده است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مدیریت دفتر عملیات تجارت دریایی انگلیس در شبکه اجتماعی ایکس آمده است: "UKMTO گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در 76 مایل دریایی (140.6 کیلومتر) شمال غربی حدیده، یمن دریافت کرد. ناخدای آن تایید کرد که کشتی پس از اصابت شی ناشناخته به بندر آسیب جزئی دریافت کرده است". این حادثه به عنوان "حمله" طبقه بندی شده است.
خاطرنشان می شود که کشتی و خدمه در سلامت هستند و کشتی به سفر خود به بندر بعدی ادامه می دهد.
دفتر عملیات تجارت دریایی انگلیس به کشتی ها توصیه کرد که با احتیاط در منطقه حرکت کنند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش کنند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند. حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته