افسر سابق اطلاعاتی آمریکا: حمایت غرب به اوکراین کمک نخواهد کرد


اسکات ریتر، افسر بازنشسته اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا و تحلیلگر نظامی...
اسکات ریتر، افسر بازنشسته اطلاعات تفنگداران دریایی آمریکا و تحلیلگر نظامی اعلام کرد کمک نظامی بیشتر غرب به هیچ وجه به اوکراین موثر واقع نشده و فرصت ضد حمله را برای کی یف فراهم نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت:"جالب است که ببینیم بالاخره چگونه رسانه های غربی بیدار شده و واقعیت آنچه در میدان جنگ اتفاق می افتد، درک خواهند کرد. آنها هنوز معتقدند که آنچه در میدان جنگ اتفاق می افتد را می توان تغییر داد. آنها می گویند که اگر غرب صرفاً به اوکراین کمک کافی کند، پس از آن اوکراین می تواند خط دفاعی خود را احیا کرده و حتی ممکن است یک ضد حمله در آینده انجام دهد. اما وضع چنین نیست".
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری است ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و به منزله " بازی با آتش است". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در انگلیس ، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته