بن‌سلمان می‌خواهد امنیت فرودگاه نئوم را بدون سرباز تأمین کند


بن‌سلمان می‌خواهد امنیت فرودگاه نئوم را بدون سرباز تأمین کند

کلان‌شهر نئوم عربستان سعودی با ارزش ۱۵۰۰ میلیارد دلار، با معرفی امکانات جدید خود همه را غافلگیر می‌کند. گفته می‌شود که فرودگاه این شهر قرار است بدون تعامل با افراد و به کمک فناوری اجازه عبور از گیت‌ها را به مسافران بدهد.

تینا مزدکی: نئوم، ابرشهر آینده‌نگرانه‌ای است که ساخت آن در عربستان سعودی آغاز شده و ویژگی‌های آن به‌قدری محیرالعقول است که برای امکان‌پذیر بودن اجرای آن، چند بار ابعاد پروژه کاهش یافته است.

مسؤولان پروژه اخیراً فناوری جدیدی را نشان داده‌اند که به مسافران اجازه می‌دهد بدون اتکا به تعامل با دیگر انسان‌ها (پلیس مرزی و مأمور گذرنامه) از گیت‌های الکترونیکی فرودگاه عبور کنند. این فناوری که امکان تجربه‌ای بدون تماس را برای مسافران بین‌المللی فراهم می‌کند، دارای اسکنرهای بیومتریک و دوربین‌هایی با وضوح بالا است که اطلاعات هر مسافر را ثبت می‌کنند.

از آخرین فناوری‌ها و ابتکارات این فرودگاه، گیت‌های بدون تماس برای کنترل پاسپورت است. جوازات، سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان (SDAIA)، مرکز اطلاعات ملی و سایر سازمان‌های دولتی عربستان، ساخت این سیستم کنترل خودکار مرزی را که در حال حاضر در مرحله آزمایشی است، انجام داده‌اند.

هدف از این نوع کاربرد فناوری در حالی که تجربه کلی مسافران را بهبود می‌بخشد، تقویت تبادل دانش بین سازمان‌های عربستان نیز اعلام شده است.

منبع: thenews

۵۴۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907964

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داچیا از کوچکترین خودروی خود رونمایی کرد / خودرویی که می‌توانست بهترین گزینه اقتصادی در...