شباهت باورنکردنی مرسدس‌بنز و MVM X55/ عکس


شباهت باورنکردنی مرسدس‌بنز و MVM X55/ عکس

مالکان مرسدس بنز EQB در ایالات‌متحده آماده فراخوان مهمی شده‌اند، چرا که نقص ایمنی عجیبی در خودروی آن‌ها شناسایی شده است. ​​​​​​​نقص ایمنی شناسایی شده در EQB به‌قدری مهم است که حتی وقتی خودرو پارک هم شده باشد، نباید به آن نزدیک شوید!

امیرمسعود عابدین_ مالکان مرسدس بنز EQB در ایالات‌متحده آماده فراخوان مهمی شده‌اند، چرا که نقص ایمنی عجیبی در خودروی آن‌ها شناسایی شده است. نقص ایمنی شناسایی شده در EQB به‌قدری مهم است که حتی وقتی خودرو پارک هم شده باشد، نباید به آن نزدیک شوید!

مرسدس برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ متوجه این مشکل شد، زمانی که شکایت‌هایی در مورد صداها و لرزش‌های پیشرانه از دارندگان EQB در خارج از ایالات‌متحده دریافت کرد. این خودروساز شروع به بررسی این موضوع کرد و تشخیص داد که این لرزش ناشی از چرخ‌دنده‌ای در موتور جلو است که می‌تواند به دلیل جوش بسیار شکننده باشد.

شباهت باورنکردنی مرسدس‌بنز و MVM X55/ عکس

این موضوع می‌تواند باعث شود که چرخ‌دنده دیفرانسیل در موتور جلو آزادانه در مجموعه خود بچرخد و اساساً برق چرخ‌های جلو را قطع کند. خوشبختانه، از آنجایی که مشکل فقط در یک محور منفک شده بود، EQB همچنان می‌توانست با موتور عقب حرکت کند و مالکان را در جاده درگیر نکند.

به گزارش خبرآنلاین، همان‌طور که مرسدس به بررسی این موضوع ادامه داد، متوجه شد که از دست دادن قدرت تنها خطر ایمنی بالقوه مرتبط با این خرابی نیست؛ اگر چرخ‌دنده دیفرانسیل بتواند آزادانه بچرخد، اهرم آن نمی‌تواند از چرخش چرخ‌های جلو جلوگیری کند و ممکن است این خودرو آزادانه حرکت کند، حتی اگر خودرو در وضعیت "پارک" (P) باشد. اگرچه ترمزدستی هنوز کار می‌کند، اما ممکن است رانندگان از آن غافل شوند و بنابراین خودرو بی‌دلیل و آزادانه حرکت می‌کند.

شباهت باورنکردنی مرسدس‌بنز و MVM X55/ عکس

این مشکل مدل‌های EQB ۳۰۰ و ۳۵۰ مدل ۲۰۲۲ را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از دارندگان این خودروها خواسته شده است تا خودروی خود را به نمایندگی نزدیک بازگردانند، جایی که پیشرانه الکتریکی جلو بدون هیچ هزینه‌ای تعویض می‌شود.

جالب است که این اتفاق ما را به یاد ماجرایی می‌اندازد که چندی پیش در کشورمان رخ داد؛ ماجرای کنده شدن اکسل عقب MVM X۵۵ پرو که منجر به فراخوان تمامی این خودروها در کشور شد.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1907658

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس