رئیس جامعه مدرسین: شوراها از دعواهای سیاسی پرهیز کنند / چمران: شوراهای شهر نوکر مردم هستند


رئیس جامعه مدرسین: شوراها از دعواهای سیاسی پرهیز کنند / چمران: شوراهای شهر نوکر مردم هستند

شفقنا: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شوراها تنها به سمت عمران و آبادانی شهر حرکت کنند و از دعواهای سیاسی پرهیز کنند. زیرا اگر انرژی خود را به جای خدمت به مردم صرف دعواهای سیاسی کنند، مردم متضرر خواهند شد. آیت الله حسینی بوشهری در...

رئیس جامعه مدرسین: شوراها از دعواهای سیاسی پرهیز کنند / چمران: شوراهای شهر نوکر مردم هستند

شفقنا: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شوراها تنها به سمت عمران و آبادانی شهر حرکت کنند و از دعواهای سیاسی پرهیز کنند. زیرا اگر انرژی خود را به جای خدمت به مردم صرف دعواهای سیاسی کنند، مردم متضرر خواهند شد.

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: مقوله شورای شهر با ۲۰ سال تاخیر از پیروزی انقلاب شکل گرفت، اما اگر چند نکته را در دستور کار خود قرار بدهند، در خدمت رسانی و ارائه تسهیلات به مردم موفق‌تر خواهند بود.

وی با اشاره به تفاوت شورای شهر با مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: شورای شهر در کف میدان حضور دارد. لذا لازم است راهکاری برای ورود افراد مختلف به این عرصه در نظر گرفته شود تا عملکرد شوراها از ریل خارج نشود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد شوراها، تصریح کرد: باید نظارت بر عملکرد اعضای شورای شهر تقویت شود تا کار به بهترین شکل انجام گیرد؛ چرا که نظارت می‌تواند نقش پیشگیری داشته باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با استناد به آیه شریفه «وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللهُ‌ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ» ابراز داشت: خداوند در این آیه شریفه سه ناظر معرفی می کند. ناظر اول خود خداوند، ناظر دوم پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – و ناظر سوم مؤمنون که نشان از نظارت این سه گروه بر بندگان دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه شورا اتاق جنگ نیست، گفت: لازم است شوراها تنها به سمت عمران و آبادانی شهر حرکت کنند و از دعواهای سیاسی پرهیز کنند. زیرا اگر انرژی خود را به جای خدمت به مردم صرف دعواهای سیاسی کنند، مردم متضرر خواهند شد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، ضمن ارائه گزارشی اظهار داشت: به عقیده من شوراهای شهر نوکر مردم هستند و من نیز به این نوکری افتخار میکنم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از رضایتمندی و نارضایتی مردم، از عملکرد شوراها سرچشمه می‌گیرد. یکی از راه‌های برگزاری پرشور انتخابات، خدمت هرچه بیشتر شوراها به مردم است.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وزیر ارشاد: یک میلیون نفر طی یک ماه برای حضور در کنسرت، از خارج به ایران آمدند؛ این بی ...