غزه در قحطی کامل است


غزه در قحطی کامل است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) روز شنبه با اشاره به وضعیت بد آب و بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که تقریباً چیزی برای توزیع در نوار غزه باقی نمانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وبگاه آرتی عربی نوشت: «سازمان ملل از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که “تقریبا چیزی برای توزیع در نوار غزه باقی نمانده است… وضعیت آب و بهداشت به سرعت در حال بدتر شدن است و با ممنوعیت ورود کمک‌ها، مردم فقط می‌توانند به استفاده از قلوه سنگ و زباله برای رفع نیازهایشان متوسل شوند».

این در حالی است که نزدیک به دو هفته است که نیروهای اسرائیلی به بستن گذرگاه تجاری کرم شالوم در جنوب شرقی شهر رفح ادامه می‌دهند و از ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی و همچنین بستن گذرگاه رفح جلوگیری می‌کنند.

شهرک٬نشینان اسرائیلی دائماً راه کامیون‌های کمک رسانی را مسدود می‌کنند، آنها را غارت می‌کنند و محتویات آنها را تخریب می‌کنند تا از رسیدن آنها به فلسطینی‌ها جلوگیری کنند.

جنگ غزه در بحبوحه هشدارها درباره یک فاجعه انسانی بی‌سابقه وارد ۲۲۵ روز خود شده است و نبردها در چندین منطقه، به ویژه در جبلیه در شمال نوار و شرق رفح در جنوب آن، با توجه به ادامه بمباران‌های شدید ادامه دارد.

منبع : شفقنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح تبدیل حواله رنو ساندرو و برلیانس به کوییک اعلام شد [خرداد 1403]