تنها 7 درصد خودروهای X55 Proمشکل داشتند


تنها 7 درصد خودروهای X55 Proمشکل داشتند

نشست خبری شرکت مدیران خودرو، صبح امروز، 29 اردیبهشت 1403، پیرامون مشکل به‌وجودآمده برای اکسل عقب یکی از محصولات ام‌وی‌ام X55 Pro به همراه مدیران ارشد شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد. با بررسی خودروهای فروخته‌شده محصول پرفروش مدیران خودرو مشخص شد که تنها هفت درصد از این محصولات با مشکل ضعف در اکسل عقب مواجه بودند که آن‌ها هم در حال رفع و رجوع هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت مدیران خودرو امروز، شنبه، 29 اردیبهشت 1403، یک کنفرانس خبری برای پاسخ به سوالات به‌وجودآمده برای مشتریان و خریداران محصولات ام‌وی‌ام باحضور جک لی، مدیرعامل مدیران خودرو، احمد معروف‌خانی، رئیس خدمات پس از فروش مدیران خودرو، حمیدرضا طاهرلو، مدیر واحد مهندسی شرکت و جمعی از اصحاب رسانه برگزار کرد.

موضوع این نشست پاسخ‌گویی به سوالات و نگرانی‌های مشتریان و خریداران محصولات مدیران خودرو پس از انتشار کلیپ مربوط به خارج شدن اکسل عقب ام‌وی‌ام X55 Pro در محور قم- کاشان بود که در ادامه به مهم‌ترین نکات این جلسه اشاره می‌شود.

همراه ایدئال؛ شعار مدیران خودرو

در ابتدای نشست، هانی هردانیان، مدیر بازاریابی MVM، ضمن اشاره به فعالیت 20ساله مدیران خودرو در ایران اعلام کرد: شرکت مدیران خودرو وظیفه خود می‌داند تا درباره اتفاقات اخیر پاسخگو باشد. هدف اصلی این نیست که موضوع فوق را کوچک در نظر بگیریم، اما وقوع چنین اتفاقاتی در سراسر جهان و برای محصولات خودروسازان معروف جهانی همچون تویوتا، هیوندای و فورد هم ناگزیر است.

وی ادامه داد: شرکت مدیران خودرو بالغ بر 20 سال است که به عنوان یک شرکت خصوصی در کشور فعالت دارد، طبیعتاً نقص‌هایی وجود داشت که همواره به دنبال رفع این ضعف‌ها بودیم. شرکت ام‌وی‌ام وظیفه خود می‌داند بدعتی در بازار ایران داشته باشد و برای رفع دغدغه خریداران فراخوان صادر شد؛ آن هم در حالی که نمونه کمی از این رفتارها از سمت شرکت‌های خودروساز وجود دارد. قصد شرکت صرفاً پرداختن به اتفاقات نیست و می‌خواهد به رویکرد شرکت‌ها بپردازد که آیا خودروسازان پاسخگوی نیازهای مشتریان هستند یا صرفاً قصد فروش دارند؟

در ادامه این جلسه رئیس خدمات پس از فروش مدیران خودرو به اظهار نظر پرداخت و عنوان کرد: باید در نظر داشت که مدیران خودرو با 157 نمایندگی فعال در سطح کشور، همواره سعی در بهبود کیفیت خدمات داشته و با احداث یک واحد جدید در داخل شرکت، مبنی‌ بر واحد بهبود کیفیت خدمات طی سال‌های اخیر می‌توان حساسیت این شرکت را نسبت به موضوع فوق درک کرد.

معروف‌خانی خاطرنشان کرد: شرکت چری براساس شناسایی ریسک در برخی از محموله‌های تأمین کننده خود، نسبت به بررسی محصولات دستورالعمل بازنگری صادر کرد که شرکت مدیران خودرو نیز سریعاً نسبت به ابلاغ و اجرای آن در سطح شبکه نمایندگان اقدام کرده است و از تاریخ 27 فروردین 1403 به‌صورت عملیاتی در سطح نمایندگان انجام می‌گیرد. مشکل پیش‌آمده تنها برای یک ساپلایر (تأمین‌کننده) و در یک قطعه تولیدی است و نمی‌توان آن را به کل زنجیره محصولات شرکت بسط داد.

او ادامه داد: خودرو ایکس 55 پرو بسیار باکیفیت و ایمن است و کمترین آمار مراجعه به خدمات پس از فروش را دارد. X55 پرو در تست‌های ایمنی معتبر دنیا مانند NCAP نمره بالایی دریافت کرد. این مدل سال گذشته از موسسه رتبه‌بندی معتبر J.D. Power نیز به عنوان بهترین کراس‌اوور کامپت سال معرفی شد. ام‌وی‌ام X55 Pro محصول بسیار محبوبی است و پس از رفع موانع، تولید آن از سر گرفته می‌شود.

صاحبان سایر خودروهای MVM نگران نباشند

با انتشار تصاویری در فضای مجازی مربوط به شکستگی‌های اکسل عقب دیگر محصولات چری همچون X22 و فونیکس FX (چری اومودا 5) از دیگر کشورها، بسیاری از مشتریان خودروهای نام‌برده نیز نگران شده‌اند و قصد بازبینی خودروی خریداری شده توسط نمایندگی را دارند.

معروف‌خانی در پاسخ به سوال فوق گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های تأمین‌کنندگان قطعات X55 Pro کاملاً متفاوت از محصولات X22 و فونیکس FX هستند و مشکل فوق، تنها مربوط به یکی از تأمین‌کنندگان خودروی نام‌برده بود؛ بنابراین با قاطعیت تمام می‌توان گفت که دیگر محصولات چری و مدیران خودرو هیچ مشکلی ندارند و مشتریان نگرانی از این جهت نداشته باشند.

وی ادامه داد: از 30 هزار X55 Pro فراخوان شده، تعداد 2159 دستگاه باید بررسی شوند؛ البته تمامی آن‌ها دچار مشکل نیستند و تعداد کمی از این خودروها نیاز به تعویض اکسل دارند، اما با توجه به نگرانی مردم و خریداران تصمیم بر این شد که تمامی خودروهای فروخته شده فراخوانده شوند.

مشتریان نگران تاریخ اتمام فراخوان نباشند

در فراخوان مدیران خودرو، تاریخ مراجعه مشتریان از 18 اردیبهشت تا 6 خرداد اعلامشده که یکی دیگر از نگرانی خریداران، نرسیدن به تاریخ فوق برای مراجعه به نمایندگی‌ها است.

رئیس خدمات پس از فروش مدیران خودرو متعهد شد: در صورتی که مشتریان تا ششم خرداد امکان مراجعه به نمایندگی جهت بازدید از خودرو را نداشتند، می‌توانند در تاریخ‌های دیگر مراجعه کنند و تا زمانی که آخرین X55 Pro مراجعه نکرده باشد، فراخوان فوق تمدید خواهد شد و نمایندگی‌ها موظف به بررسی خودرو هستند.

در پایان جک لی، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو ضمن عذرخواهی از تمام مشتریان این شرکت اعلام کرد: مشتریان اولین اولویت مدیران خودرو هستند. فارغ از این اتفاق، امنیت مشتریان اولین اولویت شرکت بوده و اهداف مدیران خودرو بر همین اساس تعین می‌شود. این شرکت همواره کمپین‌های مختلفی برای خدمات پس از فروش و باشگاه مشتریان داشت که نشان دهنده آن است، اولویت مدیران خودرو مشتریان هستند.

وی افزود: این اتفاقات ناخواسته در کشورها و شرکت‌های مختلفی رخ می‌دهد. مانند موردی که برای هیوندای پیش آمد یا مرسدس بنز در ژاپن چند هزار خودرو را فراخوان کرد. قطعاً تمرکز مدیران خودرو در آینده این است که دقت فرآیند کنترل کیفیت افزایش یابد تا از اتفاقات مشابه جلوگیری شود. مجدد تأکید می‌کننم که مشتریان نگران کیفیت محصولات مدیران خودرو نباشند؛ زیرا کیفیت خط قرمز شرکت است. این کیفیت توسط موسسات و رسانه‌های مطرح دنیا هم تائید شده است.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

به اشتراک گذاری

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف نخستین داروی رشد مجدد دندان