شرکت آب منطقه‌ای: سد البرز مازندران سریز شد


شرکت آب منطقه‌ای: سد البرز مازندران سریز شد

تسنیم: مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با بارش‌های خوب و بارندگی‌های اخیر آب سد البرز سرریز کرد. جواد دادویه مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای...

شرکت آب منطقه‌ای: سد البرز مازندران سریز شد

تسنیم: مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با بارش‌های خوب و بارندگی‌های اخیر آب سد البرز سرریز کرد.

جواد دادویه مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه آب سد البرز در منطقه لفور سوادکوه شمالی سرریز کرد، اظهار داشت: ظرفیت ۱۴۲ میلیون مترمکعبی سد پس از بارندگی‌ها پُر شده و سرریز کرده است.

وی افزود: وضعیت مناسب روان آب‌ها در رودخانه‌های منتهی به سد سبب شد حجم آب افزایش یابد و هم اکنون در حال تخلیه است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه سد البرز در فاصله ۲ رودخانه سیاهرود و بابلرود قرار دارد تصریح کرد: این سد در تامین آب آشامیدنی و اراضی کشاورزی منطقه نقش دارد.

دادویه با تاکید بر کنترل سیلاب افزود: ارتفاع سد ۷۸ متر و طول تاج ۸۵۰ متر است.

وی ادامه داد: این سد تامین کننده آب ۵۴ هزار هکتار زمین کشاورزی بوده و آب آشامیدنی به میزان ۳۳۰ لیتر در ثانیه را برای شهر‌های گروه الف شامل در هادی شهر، بابل، امیرکلا و بابلسر تامین می‌کند.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...