پائز، مرد شماره هفت ‌والیبال ایران در لیگ ملت‌ها


پائز، مرد شماره هفت ‌والیبال ایران در لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران در مجموع 10 دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها با 6 سرمربی به مصاف تیم‌های قدرتمند والیبال جهان رفته است.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2024 آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه با حضور 16 تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و پنج دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد.

در آستانه یازده سالگی جهانی شدن والیبال ایران، طبق آمار و اطلاعات دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال؛ تیم ملی والیبال ایران در مجموع 10 دوره حضور خود در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها با هدایت 6 سرمربی (خولیو ولاسکو، اسلوبودان کواچ، رائول لوزانو، ایگور کولاکوویچ، ولادیمیر آلکنو و بهروز عطایی) به مصاف تیم‌های قدرتمند والیبال جهان رفته است و در سال 2024 این مسئولیت برعهده موریس موتا پائز برزیلی – فرانسوی است.

ایگور کولاکوویچ با معدل بردهای 1.05 بهترین عملکرد را داشته است و خولیو ولاسکو و رائول لوزانو با معدل بردهای یک در جایگاه دوم قرار دارند. اسلووبودان کواچ و بهروز عطایی نیز به ترتیب با معدل بردهای 0.86 درصد و 0.56 درصد در رتبه‌های سوم و چهار قرار دارند و ولادیمیر آلکنو نیز با 0.50 درصد در جایگاه پنجم است.

از مجموع 129 مسابقه تیم ملی والیبال ایران در 10 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها، ایگور کولاکوویچ در 41 مسابقه (21 برد و 20 باخت) هدایت تیم ایران را در سه دوره این رقابت‌ها برعهده داشته است که نسبت به دیگر سرمربیان در رتبه نخست قرار دارد. اسلوبودان کواچ نیز با 28 مسابقه (13 برد و 15 باخت) در رتبه دوم این داده آماری است و بهروز عطایی با 25 مسابقه (9 برد و 17 شکست) در رتبه سوم قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟