پایان خوش با قدرت نمایی آرین سلیمی/ طلای ناب پسر المپیکی تکواندو در آسیا


پایان خوش با قدرت نمایی آرین سلیمی/ طلای ناب پسر المپیکی تکواندو در آسیا

آرین سلیمی با شکست رقیب کره‌ای خود به عنوان قهرمانی وزن 87+ کیلوگرم تکواندوی آسیا رسید.

به گزارش "ورزش سه"، پسر المپیکی تکواندوی ایران که در آخرین روز مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا در ویتنام خوش درخشیده بود و به فینال رسیده بود، در مبارزه نهایی مقابل حریف کره‌ای و عنوان‌دار خود قرار گرفت.

آرین سلیمی امروز در نخستین مبارزه خود در 2 راند متوالی و با نتایج 17 بر 5 و 8 بر 5 از سد تکواندوکار کره‌جنوبی گذشت و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله در مباره با وانگی از چین به برتری 2 بر یک دست یافت. سلیمی در راند دوم با نتیجه 6 بر 5 مغلوب حریف خود شد، اما با برتری 4 بر 3 و 3 بر 2 در راندهای اول و سوم به دیدار نهایی راه یافت.

اما اوج کار سلیمی در فینال برابر پارک دارنده طلا و برنز جهان از کره جنوبی به میدان رفت و نهایتا توانست در ۲ راند به برتری برسد و قهرمان شود.

در هر دو راند به ویژه در راند دوم امتیازات بسیار حساس و نزدیک دنبال می‌شد، اما سلیمی با تجربه بالای خود توانست حریف قدرتمندش را شکست داده و یک طلای ناب برای ایران کسب کند.

جالب اینکه این مبارزه به نبرد قهرمانی تیمی هم تبدیل شده بود و هر کدام از دو تکواندوکار در صورت پیروزی می‌توانستند تیم خودشان را هم به قهرمانی برسانند که سلیمی در این امر موفق بود.

طلای سلیمی یک پایان خوش را برای ایران رقم زد، اگرچه تکواندوکار حسابی از کوره در رفت و در پایان مبارزه هم به سوی ملی پوش ایرانی رفت و عصبانیت خود را نشان داد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...