هت‌تریک طلا، نقره و برنز در ویتنام/ تکواندوی ایران بعد از 8 سال آسیا را فتح کرد


هت‌تریک طلا، نقره و برنز در ویتنام/ تکواندوی ایران بعد از 8 سال آسیا را فتح کرد

تیم ملی تکواندوی ایران با کسب 3 طلا، 3 نقره و 3 برنز بعد از 8 سال به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله حدود دو ماه تا شروع المپیک 2024 پاریس، مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا به میزبانی ویتنام از اهمیت بالایی برای کشورهای قاره کهن برخوردار بود.

طی روزهای گذشته مهدی حاج موسایی و محمدحسین یزدانی دو مدال طلا، مهران برخورداری و ملیکا میرحسین دو مدال نقره، ابوالفضل زندی، متین رضایی، سعیده نصیری هم سه مدال برنز کسب کرده بودند و در روز پایانی هم ایران سه نماینده داشت.

با اینکه در بخش بانوان همچون روزهای گذشته شاهد نتایج خوبی در روز پایانی هم نبودیم و یلدا ولی‌نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما در بخش مردان، هر دو نماینده ایران فینالیست شدند و این عامل باعث شد به شکل شگفت‌انگیزی رقابت ایران و کره جنوبی برای قهرمانی در بخش تیمی به آخرین مبارزه بکشد.

علی خوش روش، نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران در فینال برابر جسوربک جایسانوف از ازبکستان دو بر صفر باخت و نشان نقره گرفت، اما آرین سلیمی که چندی قبل سهمیه المپیک 2024 پاریس را هم کسب کرده بود، برابر حریف کره‌ای ایستاد و توانست سربلند از میدان خارج شود.

اوج کار سلیمی در فینال برابر پارک دارنده طلا و برنز جهان از کره جنوبی بود و نهایتا توانست در ۲ راند به برتری برسد و قهرمان شود. در هر دو راند به ویژه در راند دوم امتیازات بسیار حساس و نزدیک دنبال می‌شد، اما سلیمی با تجربه بالای خود توانست حریف قدرتمندش را شکست داده و یک طلای ناب برای ایران کسب کند.

جالب اینکه این مبارزه به نبرد قهرمانی تیمی هم تبدیل شده بود و هر کدام از دو تکواندوکار در صورت پیروزی می‌توانستند تیم خودشان را هم به قهرمانی برسانند که سلیمی در این امر موفق بود.

بدین ترتیب با طلای سلیمی، ایران بعد از 8 سال توانست در بخش مردان به عنوان قهرمانی تکواندوی آسیا دست پیدا کند و کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد. کره‌ای‌ها که همواره در سطح جهان نیز حرف اول را می‌زنند، این بار در رده دوم قرار گرفتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کری ستاره رئال: از حالا به فکر شانزدهمی هستیم