چه ارتفاعی برای نصب ساعت دیواری مناسب است؟


چه ارتفاعی برای نصب ساعت دیواری مناسب است؟

ساعت دیواری مثل یک نقطه کانونی در منزل شماست که علاوه بر اینکه چشم هر میهمانی به آن می‌افتد، قرار است بارها در طول روز آن را نگاه کنید و ساعت را چک نمایید. آیا منطقی است که سرتان را آنقدر خم کنید که انگار به آسمان می‌خواهید نگاه کنید؟ قطعاً...

ساعت دیواری مثل یک نقطه کانونی در منزل شماست که علاوه بر اینکه چشم هر میهمانی به آن می‌افتد، قرار است بارها در طول روز آن را نگاه کنید و ساعت را چک نمایید. آیا منطقی است که سرتان را آنقدر خم کنید که انگار به آسمان می‌خواهید نگاه کنید؟

قطعاً خیر، مانند هر وسیله دیگری ساعت دیواری نیز باید در ارتفاع مناسب و استانداردی قرار بگیرد تا هم از نظر زیبایی شناسی به دکور شما بیاید و هم از نظر کاربردی بودن بتوان از هر نقطه ای به راحتی ان را مشاهده کرد. در این مقاله ارتفاع مناسب نصب ساعت دیواری را برای شما شرح می‌دهیم.

ارتفاع ساعت دیواری

طبق یک قاعده استاندارد، مرکز ساعت دیواری شما باید به اندازه 152 تا 156 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد و بالاتر از آن قرار بگیرد. همچنین اگر می‌خواهید فاصله از سقف را نیز در نظر داشته باشید می‌توانید اندازه 23 سانتی متر را از سقف در نظر بگیرید.

همچنین برای حدس ارتفاع ساعت دیواری یک روش راحت تر نیز این است که ارتفاع ساعت دیواری باید طوری باشد که فردی که قد متوسطی دارد، هم سطح چشمش با مرکز ساعت مماس باشد؛ یعنی بدون نیاز به خم کردن سر بتواند به صورت مستقیم ساعت را بخواند.

ارتفاع مناسب ساعت دیواری در خانه های سقف بلند

اگر منزل شما دارای سقف بلندی است باید بدانید که ارتفاع مناسب برای شما با خانه های معمولی متفاوت است و بهتر است ساعت را در ارتفاع بالاتری نصب نمایید تا ظاهر متعادلی در دکوراسیون شما داشته باشد. معمولاً در خانه های با سقف های بلند ارتفاع 165 سانتی متر از زمین به عنوان ارتفاع استاندارد در نظر گرفته می‌شود.

ارتفاع نصب ساعت دیواری در سقف های کاذب

اگر در خانه شما سقف های کاذب قرار گرفته است، باید در نظر بگیرید که ارتفاع آن با توجه به نوع دکوراسیون شما تعین می‌شود. معمولاً خیلی تفاوت زیادی بین اندازه سقف های کاذب با سقف های معمولی نیست و نیازی نیست که از ارتفاع های خیلی زیاد یا کم برای ساعت دیواری استفاده نمایید بنابر این می‌توانید در هر ارتفاعی که متناسب تر به نظر برسد ساعت را نصب نمایید.

مهمترین نکات درباره ارتفاع ساعت دیواری

برای نصب ساعت دیواری در ارتفاع مناسب حتماً نکات زیر را رعایت کنید:

مبلمان

اگر دارای مبلمان یا کاناپه های بلند هستید، شاید لازم باشد برای تناسب بهتر با دکوراسیون منزلتان، ارتفاع ساعت دیواری را بالاتر در نظر بگیرید. همچنین با توجه به اینکه ارتفاع مبلمان زیاد است ارتفاع ساعت باید طوری باشید باشد که از تمام نقاط خانه قابل مشاهده باشد.

سلیقه شخصی

در هر صورت معماری و دیزاین داخلی نوعی هنر است، سعید کنید از قواعد برای متعادل ساختن دکوراسیون خودتان استفاده کنید ولی یادتان نرود که شخصیت و سلیقه شما با دکور منزلتان قضاوت می‌شود. پس برای ارتفاع ساعت دیواری نیز اندازه ای که با دکور و سلیقه شما متناسب است را انتخاب نمایید و خیلی پایبند به اصول و مقررات خاصی در این باره نباشید.

محل نصب

قبل از سوراخ کردن محل نصب از نوار چسب، شابلون و یا خودکار برای علامت گذاری ارتفاع مورد نظر روی دیوار استفاده کنید. اینکار به شما امکان می‌دهد که قبل از نصب روی ارتفاع مورد نظر بتوانید ساعت را در آن نقطه مجسم کنید.

در نظر گرفتن اندازه ساعت

یکی از مواردی که معمولاً در هنگام تعین ارتفاع ساعت دیوار نادیده گرفته می‌شود، اندازه خود ساعت دیواری است. اگر ساعت شما بزرگ است باید بدانید که ساعت های بزرگتر را می توان کمی بالاتر از ارتفاع ساعت های معمول در نظر گرفت تا ظاهری متعادل تر در دکوراسیون منزل شما داشته باشند.

استفاده از پاندول یا آونگ

اگر ساعت شما دارای ویژگی های اضافی مانند پاندول یا دیگر تزئینات به صورت آویزان است، اطمینان حاصل کنید که فاصله کافی در زیر آن وجود دارد و به دیگر اجزای منزل مثل مبل برخورد نمی‌کند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی استاندارد های مناسب برای نصب ارتفاع ساعت دیواری پرداختیم؛ و مهم ترین نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنید را شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید زیباترین و شیک ترین مدل های ساعت دیواری به فروشگاه اینترنتی النسی که یکی از برند های قوی و مطرح در تولید ساعت دیواری است مراجعه کنید و از مزایای خرید مستقیم از تولید کننده و خرید اینترنتی بهره مند شوید. به طور خلاصه سعی کنید در صورتی که ساعت را در ارتفاعی نصب نمایید که به راحتی از تمام نقاط خانه قابل دیدن باشد، با دکوراسیونتان همخوانی داشته باشد و بیش از اندازه نزدیک سقف نباشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس