مشاوره ازدواج برای این افراد رایگان است


مشاوره ازدواج برای این افراد رایگان است

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از ارائه مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک خبر داد و گفت: این طرح در استان‌های سمنان و قم در حال اجرا است.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی فتحی آشتیانی اظهار داشت: ارائه مشاوره روانشناسی از سال دوم تا پنجم زندگی زوجین نیز در هفت دهک جامعه رایگان است و در دهک‌های بعدی نیز هزینه کمتری دریافت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با روانشناس نماها جدی است، افزود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، فعالیت کسانی که مدرک تحصیلی مشاوره و روانشناسی ندارند پیگیری می‌کند و از سوی دیگر نیز مردم فریب این افراد را نخورند و در صورت بروز مشکل به سازمان نظام روانشناسی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر توقف فعالیت روانشناس‌نماها اثرگذار باشد، ارتقای سواد سلامت روانی جامعه است، به عبارتی دیگر مردم باید به قدری آگاهی‌ خود را افزایش دهند تا بتوانند روانشناسان واقعی را از روانشناس نماها تشخیص دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: افزون بر آن مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، روانشناسان دارای پروانه را شناسایی کنند.

به گفته وی، در دوره قبل فهرستی در این زمینه تهیه و اسامی روانشناس نماها در سایت بارگذاری شد و مردم می‌توانند این اسامی را ببینند اما رسانه باید روی این امر کار کند تا مردم بدانند کدام خانم یا آقا مدرک روانشناسی ندارد و مشاور نیست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: برای جلوگیری از فعالیت روانشناس نماها و ترغیب مردم برای استفاده از خدمات مشاوره ای، خدمات بالینی تا ۷۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفت و ۱۶ گرایش نیز به‌زودی تحت پوشش بیمه می‌رود.

فتحی آشتیانی به برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای روانشناسی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در آزمون صلاحیت حرفه ای ۱۶ هزار و ۳۷۰ هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد هشت هزار و ۴۱ نفر نمره حد نصاب را کسب کرده و در ۳۱ استان کشور دعوت به مصاحبه شدند که تا امروز از این میزان بیش از ۶ هزار نفر در مصاحبه پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: پذیرفته شدگان به شکل الکترونیکی تسویه حساب مالی کرده و پروانه فعالیت آنها صادر می شود.

راه اندازی مدرسه مهارت آموزی روانشناسی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از راه اندازی مدرسه توانمندسازی و مهارت آموزی خبر داد و گفت: برگزاری همایش‌هاو نشست‌های تخصصی فصلی از برنامه های مهم است.

وی، برگزاری انتخابات شوراهای استانی بعد از هشت سال وقفه به صورت الکترونیکی را از دیگر اقدامات مهم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برشمرد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که در رشته مشاوره و روانشناسی فعالیت می کنند بدون شرکت در آزمون صلاحیت حرفه ای می توانند فعالیت پروانه کسب کنند.

فتحی آشتیانی پیش نویس آیین نامه مشاوره تلفنی و غیر حضوری را از از برنامه های مهم سازمان روانشناسی و مشاوره در آینده پیش رو بیان کرد و افزود: اقدامات حقوقی برای برخورد با روانشناس نماها در فضای مجازی در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور یادآور شد: همه کسانی که در برگزاری انتخابات تعلل می کردند برای مداخله و شکایت دریغ نکردند از جمله در دیوان عدالت اداری شکایتی را مطرح کردند و حکم بدوی برای لغو انتخابات هم صادر شده بود اما موفق نشدند.

منبع : ایرنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی