جهش سالمندی تا سال 2030/ارائه خدمات سالمندی از مشاغل آینده حوزه پزشکی است


جهش سالمندی تا سال 2030/ارائه خدمات سالمندی از مشاغل آینده حوزه پزشکی است

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری یا بیان اینکه در حال حاضر ۷میلیون سالمند در کشور داریم و تا سال ۲۰۳۰ با یک جهش در حوزه سالمندی مواجه خواهیم شد، گفت: از این رو حوزه سالمندی یکی از مشاغل آینده حوزه پزشکی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد خادمی در جلسه پرسش و پاسخ نمایشگاه ایران هلث با موضوع "مشاغل آینده و آینده مشاغل"، نگهداری و تکریم سالمندان را بخشی از فرهنگ کشور دانست و گفت: با توجه به روند پیری جوامع، ارائه کسب و کار در حوزه سالمندی از مشاغل آینده حوزه پزشکی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با بررسی فضای استارتاپی کشورهای ژاپن،انگلیس و آمریکا در می‌یابیم میل به ارائه خدمات سالمندی در فضای زندگی شخصی افراد مورد توجه بوده و فرد به واسطه بهره‌گیری از خدمات فناوری در نگهداری از سالمند، رضایتمندی بیشتری دارد.

وی یادآور شد: ما در حال حاضر ۷میلیون سالمند در کشور داریم و تا سال ۲۰۳۰ با یک جهش در حوزه سالمندی مواجه خواهیم شد.

خادمی با تاکید بر اینکه هنوز فعالیت در حوزه سالمندی برای جامعه ما خیلی محسوس نیست افزود: با این حال فعالیت در این حوزه جزو مشاغل آینده ما قرار می گیرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه آموزش‌های آینده آموزش‌های پیامد محور است افزود: هنوز ساختار بازار کارمان"سنتی" است و هنوز بسیاری از افراد ضرورت آموزش و یادگیری درمقاطع تحصیلی سطح بالا را درک نکرده اند، اما در مقابل دانش بنیان ها در لبه دانش حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای بین المللی با کمبود ۱۸ میلیون نیروی کار حوزه سلامت مواجهیم، یادآور شد: حوزه سالمندی می تواند یکی از زمینه‌های فعالیت برای فعالان این بخش باشد.

وی افزود: در حوزه سالمندی یک بخشی از مشاغل، در حوزه حوزه حمل و نقل و بخشی در حوزه غذای سالمندی فعالیت دارند، بر اساس آمارها رصد و پایش افراد و مراقبت در منزل بیشترین خدماتی بوده که در این خصوص استفاده شده است.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وعده توقف تولید پژو پارس تا پایان خرداد 1403؛ آیا سدان محبوب از ایران‌خودرو می‌رود؟