بیوگرافی و زندگینامه جارد هریس / از این بازیگر چه می‌دانیم؟


بیوگرافی و زندگینامه جارد هریس / از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام : جارد هریس Jared Harris متولد : لندن، انگلستان ملیت : انگلیسی حرفه : بازیگر سال تولد : 1961 میلادی (1340 شمسی) سال فعالیت : 1989 تاکنون بیوگرافی و فیلم شناسی جارد هریس بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال 1340 چشم به جهان گشود. از...

بیوگرافی و زندگینامه جارد هریس / از این بازیگر چه می‌دانیم؟

نام : جارد هریس Jared Harris

متولد : لندن، انگلستان

ملیت : انگلیسی

حرفه : بازیگر

سال تولد : 1961 میلادی (1340 شمسی)

سال فعالیت : 1989 تاکنون

بیوگرافی و فیلم شناسی

جارد هریس بازیگر سینما و تلویزیون است. وی سال 1340 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار جارد هریس می‌توان به بازیگری در فیلم لینکلن، فیلم شرلوک هلمز بازی سایه ها و فیلم متفقین اشاره کرد.

جارد هریس نخستین بار در فیلم شرلوک هلمز بازی سایه ها به کارگردانی گای ریچی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم لینکلن، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای جارد هریس محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون Robert Downey Jr، Jude Law، نومی راپاس و Eddie Marsan را تجربه کرد.

جارد هریس در سال 1391 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم جارد هریس در این سال، بازیگری در فیلم لینکلن به کارگردانی استیون اسپیلبرگ محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی جارد هریس بازی در فیلم لینکلن بوده است. جارد هریس سال 1391 در 51 سالگی در فیلم لینکلن نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با استیون اسپیلبرگ همکاری داشته است. جارد هریس توانست با بازی در فیلم لینکلن تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر دانیل دی-لوئیس، سالی فیلد، دیوید استراتایرن و جوزف گوردون لویت بر تجارب او افزود.

جارد هریس علاوه‌بر فیلم لینکلن، سال 2011 در 50 سالگی در فیلم شرلوک هلمز بازی سایه ها نیز بازی کرده است. جارد هریس این‌بار با گای ریچی یعنی کارگردان فیلم شرلوک هلمز بازی سایه ها و هنرمندانی چون رابرت داونی جونیور، جود لا، نومی راپاس و ریچل مک آدامز همکاری داشت.

در این سال‌ها جارد هریس با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران José Zúñiga با 3 مرتبه، هاروی کایتل با 2 مرتبه، William Hurt با 2 مرتبه، Jonathan Rhys Meyers با 2 مرتبه و بیل ایروین با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با جارد هریس داشته‌اند.

در مجموع در کارنامه 63 ساله و بیوگرافی جارد هریس آثار مهمی وجود دارد. در واقع هر چقدر جارد هریس در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی جارد هریس درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثری که در بیوگرافی جارد هریس بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، فیلم «لینکلن» محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی جارد هریس کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم «I Shot Andy Warhol» محسوب می‌شود.

ازدواج و طلاق

جارد هریس سال 1989 با ژاکلین گلدنبرگ ازدواج کرد و سه سال بعد جدا شدند. 1992-1989

جارد هریس پنج سال نیز با امیلیا فاکس همراه بودند. 2010-2005

فیلم شناسی


مرد مرده (۱۹۹۵)

روز پدر (۱۹۹۷)

شادی (۱۹۹۸)

رزیدنت ایول: آخرالزمان (۲۰۰۴)

بازپرداخت (۲۰۰۴)

مورد عجیب بنجامین باتن (۲۰۰۸)

اقدامات فوق‌العاده (۲۰۱۰)

نگهبان (۲۰۱۰)

شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها (۲۰۱۱)

لینکلن (۲۰۱۲)

پمپئی (۲۰۱۴)

مردی از یو.ان.سی.ال.ای. (۲۰۱۵)

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی