معرفی کتاب کاریکلماتور “آزادی دور زدنی است”


معرفی کتاب کاریکلماتور “آزادی دور زدنی است”

معرفی کتاب کاریکلماتور “آزادی دور زدنی است” کاریکلماتور قالبی ادبی که از ترکیب واژه کاریکاتور و کلمه ساخته شده است که منظور اصلی این قالب همان کاری که را که کاریکاتوریست در عالم نقاشی انجام می‌دهد حالا نویسنده آن را با...

معرفی کتاب کاریکلماتور “آزادی دور زدنی است”

کاریکلماتور قالبی ادبی که از ترکیب واژه کاریکاتور و کلمه ساخته شده است که منظور اصلی این قالب همان کاری که را که کاریکاتوریست در عالم نقاشی انجام می‌دهد حالا نویسنده آن را با کلمات انجام می‌دهد.

نویسنده جوان و آینده دار مجموعه کاریکلماتور خانم قهرمانی که دانش آموخته مدیریت آموزشی هستند همیشه در کنار درس و دانشگاه ، دست به قلم بوده اند و آثار بسیار با تفکر و پرمایه ای را به روی کاغذ آورده اند که تشویق اساتید و مخاطبین آگاه را به همراه داشته است .

این مجموعه دارای ۵۸ صفحه می باشد که نویسنده آن را با توجه به کلمات به کار برده در جملات به ۲۶ موضوع تقسیم کرده است و در هر موضوع ۴_۵ کاریکلماتور را بیان کرده است .

نکته مهم که در مواجهه با این کتاب مخاطب با آن روبرو میشود نگاه نو و نکته سنج و اگاهی بخشی بسیار زیبا و تأمل برانگیزی است که راه اصلی کاریکلماتور امروز را نشان می‌دهد و نویسنده می‌داند که باید علاوه بر بازی با کلمات به مخاطب تفکر و اندیشه بهتر زندگی کردن را نیز انتقال دهد و ارزش چند بار خواندن و بیان آن ها برای دیگران را داشته باشد.

خانم قهرمانی این مجموعه را تقدیم به اردلان نوری از شاعران خوب شیراز هستند کرده اند که آشنایی با کاریکلماتور را به واسطه ایشان یاد گرفته اند و چه خوب هست که ما نیز همیشه از بزرگان و کسانی که ما را ادبیات آشنا و در نوشتن بهتر کمک کرده اند به نیکی یاد کنیم.

کتاب “آزادی دور زدنی است” نوشته ی سحر قهرمانی، اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۵۸ صفحه به قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

با هم چند نمونه از آثار کتاب را بخوانیم :

* زندگی در خانه نقلی شیرین است.

*برای مزارم گوگل نصب کنید جواب سوال‌های نکیر و منکر را پیدا کنم.

*مداد برای رفتن به خدمت نویسندگی، سرش را تراشید.

*مراد، حاصل ازدواج امید و آرزو است.

*شتری که دم خانه هر کسی می‌خوابد، اختلال حواس دارد.

*هیچ کس برای سرقت ادبی با ۱۱۰ تماس نمی‌گیرد.

*تصادفی به هم علاقه‌مند شدیم، هزینه عروسی را بیمه پرداخت کرد.

*از شدت گرسنگی گول شیطان را خورد.

*برای دور زدن صلح، میدان جنگ دایر کردند.

*آزادی دور زدنی است؛ چنین نبود میدان داری نمی‌کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟