از لندن تا ماموت از ماموت تا ملبورن، سفر جهانگردی خودرو یکصد ساله Bean به ایران رسید


از لندن تا ماموت از ماموت تا ملبورن، سفر جهانگردی خودرو یکصد ساله Bean به ایران رسید

خودرو یکصد ساله Bean پس از پیمایش ۵۴۰۰ کیلومتر از لندن، به مجتمع صنعتی ماموت رسیدبه گزارش واحد بازاریابی ماموت خودرو، زوج جهانگرد استرالیایی حدود یک قرن پس از سفر هموطن خود با خودرویی مشابه از لندن تا ملبورن در سال ۱۹۲۷، تصمیم به...

خودرو یکصد ساله Bean پس از پیمایش ۵۴۰۰ کیلومتر از لندن، به مجتمع صنعتی ماموت رسید

به گزارش واحد بازاریابی ماموت خودرو، زوج جهانگرد استرالیایی حدود یک قرن پس از سفر هموطن خود با خودرویی مشابه از لندن تا ملبورن در سال ۱۹۲۷، تصمیم به بازآفرینی این سفر ماجراجویانه را گرفته‌اند.

لانگ و بیو کیدبی، بیش از ۴۰ سال است که به سفر در سراسر جهان با وسایل نقلیه تاریخی مختلف مشغول بوده و با تجربه سفر به بیش از ۸۰ کشور، برنامه‌های بسیاری در این زمینه را برگزار و رهبری نموده‌اند.

آخرین ماجراجویی این زوج جهانگرد، بازآفرینی سفری است که حدود یک قرن پیش توسط گردشگر استرالیایی، فرانسیس بیرتلز با یک دستگاه خودرو Bean 14 Sundowner صورت گرفت. وی با این خودرو موفق شد که از لندن تا ملبورن با این خودرو رانندگی کرده و البته از ایران نیز عبور کند.

حال این زوج استرالیایی سفر خود را با خودرویی مشابه از ۱۳ فروردین‌ امسال آغاز نموده‌اند و پس از عبور از کشورهای فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، بلغارستان و ترکیه، به ایران رسیده‌ و در تاریخ ۲۳ اردیبهشت از طریق مرز بازرگان وارد کشور شدند.

این گروه دو نفره که با حمایت ماموت خودرو و پشتیبانی انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران و همکاری کلوپ ملی سافاری در جاده‌های کشورمان سفر می‌کنند، پس از عبور از شهرهای ماکو، تبریز و زنجان، روز چهارشنبه مورخ ۲۶ اردیبهشت در مسیر خود به سمت تهران به مجتمع صنعتی ماموت واقع در نزدیکی شهر هشتگرد رسیده و توسط عوامل گروه ماموت خودرو و انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران مورد استقبال قرار گرفتند.

از لندن تا ماموت از ماموت تا ملبورن، سفر جهانگردی خودرو یکصد ساله Bean به ایران رسیدسفر جهانگردی خودرو یکصد ساله Bean به ایران رسید

در طول سفر لانگ و بیو کیدبی در جاده‌های کشور، این زوج توسط امداد ماموت همراهی خواهند شد تا بدین ترتیب پس از از توقف یک روزه در پایتخت، از شهرهای کاشان، اصفهان، یزد، کرمان، بم و زاهدان عبور نموده و از مکان‌های تاریخی این شهرها بازدید کنند.

این زوج ماجراجو نهایتا از طریق مرز میرجاوه واقع در استان سیستان و بلوچستان، خاک کشورمان را ترک خواهند کرد تا با عبور از کشورهای پاکستان، هند، مالزی و سنگاپور به مقصد خود، استرالیا و شهر ملبورن برسند.

کمپانی خودروسازی Bean Cars فعالیت خود را در سال ۱۹۱۹ در شهر دادلی انگلستان آغاز کرد. این کمپانی که توسط سر جورج بین تاسیس شده بود، در ورسترشایر و استافوردشایر نیز خطوط تولید داشت و تولید خودروهای سواری را از سال ۱۹۲۴ آغاز کرد. این کمپانی که با اتوبوس‌های خود تبدیل به یکی از آیکون‌های حمل و نقل عمومی لندن تبدیل شده بود، مدل ۱۴ اسب بخاری خود تحت عنوان Bean 14 را بر پایه شاسی مدل قدیمی‌تر خود یعنی مدل ۱۲ در سال ۱۹۲۳ عرضه کرد. این خودرو که در گونه‌های مختلف سواری و باری ساخته می‌شد، در سطح جهانی با گونه کوپه دو نفره خود و سفر تاریخی ۲۶ هزار کیلومتری لندن تا ملبورن که توسط فرانسیس بیرتلز انجام شد، مشهور است.


گالری تصاویر


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگاهی به کابین هوشمند و لوکس اکستریم VX