درخواست مهم «زلنسکی» از سران کشور چین


درخواست مهم «زلنسکی» از سران کشور چین

اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جهور اوکراین از چین و کشورهای جنوب جهان خواست تا در کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس شرکت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین امروز شنبه در گفتگو با آژانس فرانس پرس از چین و کشورهای جنوب جهان خواست تا در کنفرانس صلح در ماه ژوئن در سوئیس شرکت کنند.

خبرگزاری ریانوستی گزارش داد، رئیس‌ جمهور اوکراین در این ارتباط گفت: مایلم کهچین در نشست صلح شرکت کند؛ زیرا این کشور و سایر بازیگران جهانی بر روسیه تأثیرگذار هستند.

خبر مرتبط
دستیار پوتین: فضای مذاکرات پوتین و شی بسیار دوستانه بود

اقتصادنیوز: دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی اظهار داشت که مذاکرات میان «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» رئیسان جمهوری روسیه و چین بسیار موفقیت‌آمیز بود.

این مقام اوکراین از سران کشور چین درخواست کرد تا در اجلاس سوئیس شرکت کرده و از این طریق توازن لازم را در نشست مذکور برقرار کنند.

ویولا امهرد» رییس جمهور سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور نشستی را در مورد حل بحران در اوکراین برگزار خواهد کرد.

رییس جمهور سوئیس پیشتر در این ارتباط گفته بود: شورای فدرال کشور تصمیم به برگزاری این نشست گرفته است. این کنفرانس در ژوئن ۲۰۲۴ در منطقه بورگنستاک در کانتون نیدوالدن برگزار خواهد شد.

سوئیس در ماه فوریه از برنامه این کشور برای میزبانی از اجلاسی بزرگ تا تابستان خبر داد؛ اما در آن برهه جزئیاتی درباره این برنامه اعلام نکرد. بِرن در تازه‌ترین بیانیه‌ دولت سوئیس درباره این اجلاس اعلام کرده بود که مسکو «در این مقطع»، به کنفرانس دعوت نشده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اگر این خوراکی‌ها شما را شاد می‌کند، سلامتی شما مشکلی دارد!