اولین اطلاعات از لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge سامسونگ با تراشه اسنپدراگون لو رفت


اولین اطلاعات از لپ تاپ Galaxy Book 4 Edge سامسونگ با تراشه اسنپدراگون لو رفت

طبق افشاگری‌های اخیر، لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج (Galaxy Book 4 Edge) سامسونگ از اولین محصولاتی خواهد بود که از تراشه جدید اسنپدراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite) کوالکام استفاده می‌کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات افشا شده از...

طبق افشاگری‌های اخیر، لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج (Galaxy Book 4 Edge) سامسونگ از اولین محصولاتی خواهد بود که از تراشه جدید اسنپدراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite) کوالکام استفاده می‌کند. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات افشا شده از این لپ تاپ می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید کوالکام در آستانه معرفی سری جدید پردازنده های اسنپدراگون ایکس الیت و پلاس خود بر اساس معماری ARM است. همزمان، مایکروسافت تلاش زیادی می‌کند تا معماری ARM را تا حد امکان با سیستم‌های ویندوزی سازگار کند. هفته آینده، مایکروسافت یک رویداد ویژه خواهد داشت که در آن نتایج تلاش‌های خود را در کنار سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود هر دوی این محصولات بر اساس معماری ARM طراحی شده باشند.

لپ تاپ galaxy book 4 edge

در همین حال، شرکت‌های دیگری مانند ایسوس و سامسونگ در حال آماده‌سازی محصولات خود با پردازنده‌های کوالکام هستند. وبسایت معتبر WinFuture اخیراً، تمام مشخصات اولین لپ‌تاپ گلکسی سامسونگ با تراشه ARM را افشا کرده است. اینها لپ تاپ های مجهز به اسنپدراگون ایکس الیت از سری گلکسی بوک 4 اج سامسونگ هستند که در اندازه‌های 14 و 16 اینچی عرضه می‌شوند.

لپ تاپ های Galaxy Book 4 Edge 14 و Galaxy Book 4 Edge 16 Pro دارای طراحی مشابه با طرح آبی هستند. نسخه 16 اینچی دارای صفحه کلید بزرگتر با Numpad کامل است. هر دو لپ تاپ دارای کلید Copilot جدید مایکروسافت برای دسترسی آسان‌تر به دستیار هوش مصنوعی خواهند بود.

 مشخصات گلکسی بوک 4 اج

مطالب تبلیغاتی فاش شده تأیید می‌کند که Galaxy Book 4 Pro دارای تراشه Snapdragon X Elite با توان پردازشی 45 TOPS برای پردازش تسک‌های هوش مصنوعی است. متأسفانه در حال حاضر خبری از نسخه مجهز به تراشه Snapdragon X Plus نیست.

نسخه 16 اینچی همچنین با باتری 61.8 وات ساعتی عرضه می‌شود و از یک کانکتور USB Type-C تا بیشینه 65 وات تغذیه می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که این برای ارائه 22 ساعت عمر باتری برای پخش فیلم و موسیقی با روشنایی 150 نیت در حالت هواپیما کافی است. با این حال، استفاده از لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش روشن‌تر، تقریباً به طور قطع عمر باتری را کاهش می‌دهد.

 تراشه snapdragon x elite

بر اساس این گزارش، سیستم‌های Galaxy Book4 Edge سامسونگ با SoC کوالکام بیش از ۱۸۰۰ یورو قیمت خواهند داشت. این قیمت برای یک معماری کاملاً جدید بسیار غیرمنصفانه به نظر می‌رسد. در واقع، با توجه به خبرهای منتشر شده کمتر لپ تاپی را می‌توان پیدا کرد که به پردازنده Qualcomm X مجهز باشد و قیمتی کمتر از ۱۳۰۰ یورو عرضه شود و این امر برای یک معماری تازه‌وارد در تجارت لپ‌تاپ های ویندوزی اصلاً امیدوارکننده نیست.

در همین رابطه بخوانید:

-
-
-

نظر شما در مورد قیمت احتمالی لپ تاپ های مجهز به پردازنده های اسنپدراگون ایکس کوالکام چیست؟ آیا این محصولات ارزش قیمت‌های بالای 1300 یورویی خود را دارند یا خیر؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تغییرات اساسی در iOS 18