سرمایه بانک رفاه کارگران 33 برابر شد


یکی از این بانک‌ها بانک رفاه کارگران است. درهمین خصوص دکتر اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل این بانک در گفت‌وگو با «ایران» گفت: مهمترین ابزار برای مهار تورم این است که رشد نقدینگی مهار شود و برهمین اساس سیاست بانک مرکزی نیز درهمین راستا تدوین و...

سرمایه بانک رفاه کارگران 33 برابر شد

یکی از این بانک‌ها بانک رفاه کارگران است. درهمین خصوص دکتر اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل این بانک در گفت‌وگو با «ایران» گفت: مهمترین ابزار برای مهار تورم این است که رشد نقدینگی مهار شود و برهمین اساس سیاست بانک مرکزی نیز درهمین راستا تدوین و اجرایی شد. سیاست کنترل نقدینگی و کنترل ترازنامه در شبکه بانکی اتخاذ شد و به هر بانک در محدوده مشخصی اجازه داده شد که از منابع بانک مرکزی برداشت داشته باشد.

به گفته وی، همین سیاست ها و سیاست های پولی و اعتباری بانک مرکزی باعث شد که رشد نقدینگی کاهش پیدا کند، به طوری که در پایان سال گذشته این نرخ به محدوده 24 درصد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال 1402 بر اساس قانونی که ابلاغ شد حساب های دولتی باید از بانک ها به بانک مرکزی منتقل می شد. در همین راستا در بانک رفاه کارگران نیز حساب های بانکی وجود داشت که باید به بانک مرکزی منتقل می‌شد. طی سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته و به خصوص افزایش حضور بانک در حوزه فناوری اطلاعات و جذب نقدینگی باعث شد تا بتوانیم نقدینگی بانک رفاه را تراز کنیم و در این سال جزو بانک های تراز شویم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران اضافه کرد: این در حالی است که بانک رفاه کارگران به دلیل پرداخت تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی همواره با ناترازی زیادی مواجه بود و بدین ترتیب پس از سال‌ها بانک رفاه کارگران تراز شد. در سال های گذشته به گونه‌ای بود که سازمان تامین اجتماعی با بدهی 108 هزار میلیارد تومانی بزرگترین ابربدهکار بانکی بود. اما در دولت سیزدهم با برنامه ریزی های صورت گرفته بدهی این سازمان با انتقال سهام از این سازمان به بانک تسویه شد.

وی اعلام کرد: از محل سهام دریافتی از سازمان تامین اجتماعی، سرمایه بانک از 2 هزار و 300 میلیارد به 71 هزارمیلیارد تومان افزایش یافت که بدین ترتیب سایز بانک رفاه 33 برابر شد. نسبت کفایت سرمایه نیز از حدود یک درصد به بیش از 13 درصد رسید.

دکتر للـه‌گانی اظهار کرد: نتیجه این اتفاقات این بود که میزان سودآوری بانک نیز افزایش پیدا کند. این بانک در سال 1401 رتبه دوم را از نظر سودآوری درمیان بانک های کشور به دست آورد.

نگار کریمی

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح تبدیل فیدلیتی پرایم به فیدلیتی پرستیژ اعلام شد [خرداد 1403]