خودروهای جدید مزدا در ایران؛ مزدا 3 و CX30 و CX50 و EZ6


شرکت آفتاب خودرو برای واردات چند محصول از برند مزدا برای بازار ایران آماده می‌شود. مزدا ۳ و CX30 و CX50 و EZ6 امسال وارد کشورمان خواهند شد. آنچه در این مطلب می‌خوانید: مشخصات مزدا ۳ وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایرانمشخصات مزدا CX30 وارداتی ۲۰۲۴ برای...

شرکت آفتاب خودرو برای واردات چند محصول از برند مزدا برای بازار ایران آماده می‌شود. مزدا ۳ و CX30 و CX50 و EZ6 امسال وارد کشورمان خواهند شد.

خودروهای جدید مزدا در ایران؛ مزدا 3 و CX30 و CX50 و EZ6

پیشتر اعلام شده بود گروه بهمن، مزدا ۳ جدید را وارد ایران خواهد کرد. ظاهرا CX30 و CX50 و EZ6 هم توسط شرکت آفتاب خودرو به کشور ما خواهد رسید.

مزدا یکی از خودروسازان برجسته‌ی دنیا و برند باسابقه‌ی ژاپنی است. بعد از نیسان و تویوتا و هوندا که سه‌گانه‌ی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودرویی ژاپن را تشکیل می‌دهند؛ برندهای مزدا و سوزوکی و سوبارو دیده می‌شوند که البته باکیفیت و سودآور هستند. از سویی دیگر، تقریبا تمام خودروسازان ژاپنی محصولات اصلی برای کشورهای متمول و خودروهای ارزان‌قیمت مخصوص مناطق کمترتوسعه یافته مثل امریکای جنوبی و هند و شرق آسیا دارند. به همین دلیل، کارخانه‌هایی متعدد در چین، ویتنام، هند و مکزیک ، خودروهای متنوع با برند شرکت‌های ژاپنی تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات و قیمت خودروهای جدید هوندا در ایران
مشخصات سدان برقی لونا GRE ایران خودرو

معرفی شاسی بلند برقی هوندا eNSI معین خودرو
بررسی سدان برقی کرمان موتور EJ7
قیمت و مشخصات بهمن موتور هونگچی EQM5 برقی

تقریبا می‌توان بود مدل‌های جدید مزدا برای ایران، ساخت چین باشند. این شرایط، البته جای گلایه ندارد؛ چراکه بسیاری از خودروهای مزدا که توسط کارخانه‌های چینی تولید می‌شوند، کیفیت ساخت بالا و نزدیک به استاندارد اروپا فراهم می‌کنند.

مشخصات مزدا ۳ وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران

مزدا ۳ با دو نوع بدنه‌ی سدان و هاچبک تولید می‌شود. ورود نسخه‌ی صندوق‌دار، بسیار محتمل‌تر است و قطعا جذابیت بیشتری برای مخاطبان ایرانی دارد. طول و عرض و ارتفاع مزدا ۳ سدان،۴,۶۶۰ و ۱,۷۹۵ و ۱,۴۴۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۷۲۵ میلی‌متر است. مدل هاچبک، دقیقا ۲۰ سانتی‌متر طول بدنه‌ی کوتاه‌تر دارد.

مزدا 3 جدید

ظاهرا در گمرک ایران، مدل مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیبعی از سری اسکای‌اکتیو G با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته مجوز گرفته است. این پیشرانه ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۰۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت مزدا ۳ با شرایط گفته شده، ۱۰ ثانیه است و حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر، میانگین مصرف بنزین فراهم می‌کند. این خودرو با سیستم محرک جلو تولید می‌شود.

مزدا 3 جدید نمای داخلی

مزدا ۳ موتور ۲ لیتر غیرتوربو و امکانات سطح متوسط، در چین به قیمت ۱۶ هزار دلار فروخته می‌شود. اگر نمونه واردتی برای بازار ایران را حدود ۱۷ تا ۱۸ هزار دلار تصور کنیم، احتمالا مزدا ۳ دنده اتوماتیک برای مصرف کننده ۱/۸ تا ۲ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

مشخصات مزدا CX30 وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران

کراس‌اور کوچک مزدا، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای این برند در سطح جهانی است. مدل پایه، سپر و رکاب‌های سیاه پلاستیکی دارد؛ اما به لطف چراغ‌های باریک و جلوپنجره‌ی قاب‌دار، زیبایی مورد انتظار از یک خودروی اسپرت ژاپنی را فراهم می‌کند. پلتفرم و طراحی داخلی CX30 مشابه مزدا ۳ است. این کراس‌اور با طول و عرض و ارتفاع ۴,۳۹۵ و ۱,۷۹۵ و ۱,۵۴۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۶۵۵ میلی‌متر تولید می‌شود.

مزدا cx-30

مزدا CX30 در شرق آسیا با موتور ۱/۸ لیتر تنفس طبیعی وجود دارد. ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور، این خودرو را در زمان ۱۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نسخه‌ی ۲ لیتر تنفس طبیبعی با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۰۲ نیوتن‌متر گشتاور نیز برای CX30 ارایه می‌شود که از نظر شتاب‌گیری و مصرف سوخت، مشابه مزدا ۳ است. برای این کراس‌اور، گیربکس دستی و اتوماتیک ۶ سرعته قابل سفارش است؛ اما نمونه‌ی CVT ندارد.

مزدا CX30 نمای داخلی

مزدا CX30 مونتاژ چین با موتور ۲ لیتر مشابه مزدا ۳ . گیربکس اتوماتیک قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد و طبیعتا برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی، ۲/۲ تا ۲/۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری خواهد شد.

مشخصات مزدا CX50 وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران

کراس‌اور CX50 یا CX5 به عنوان برادر بزرگ‌تر CX30، امکانات رفاهی بیشتر همراه با افزایش حس یک خودروی لوکس را فراهم می‌کند. ابعاد CX-50 شامل طول ۱۸۸.۴ و عرض ۱,۹۲۰ و ارتفاع ۱,۶۲۳ و فاصله محوری ۲,۸۱۴ میلی‌متر است.

مزدا CX50

موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با جزئیاتی که برای مزدا ۳ و CX-30 گفته شد، نسخه‌ی پایه از CX50 را حرکت می‌دهد. این خودرو فقط با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته ارایه می‌شود و در زمان ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نسخه‌ی ۲/۵ لیتر با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲ نیوتن‌متر، همراه سیستم دو دیفرانسیل نیز برای CX-50 وجود دارد.

مزدا CX50 مونتاژ چین با موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی، آستانه قیمت ۲۴ هزار دلار دارد. این محصول احتمالا برای خریدار دست اول مقیم ایران، حدود ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

مشخصات مزدا EZ6 وارداتی ۲۰۲۴ برای بازار ایران

سدان مدرن و تمام برقی مزدا برای کشور ما جذابیت خاصی دارد. این محصول به نام EZ-6 نسخه‌ای از مزدا ۶ محسوب می‌شود که صرفا تولید چین است. سدان خانوادگی مزدا با طول ۴,۹۲۱ و عرض ۱,۸۹۰ و ارتفاع ۱,۴۸۵ و فاصله محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر، ابعاد مشابه تویوتا کمری فراهم می‌کند.

مزدا EZ6

مزدا EZ-6 با همکاری چانگان تولید می‌شود و هنوز در چین هم به تعداد انبوه عرضه نشده است. مدل تک موتوره، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه‌ی دو موتوره چهار چرخ محرک، ۲۵۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر است. توان پیمایش مزدا EZ6 در ارزان‌ترین مدل، ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود و همراه باتری‌های بزرگ‌تر، نزدیک به هزار کیلومتر شعاع حرکتی خواهد داشت.

مزدا EZ6 نمای داخلی

پیش‌بینی قیمت برای ارزان‌ترین مزدا EZ-6 تمام الکتریکی، ۴۰ هزار دلار است. ظاهرا نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو نیز تولید خواهد شد تا با قدرت و گشتاور مشابه، حدود قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار فراهم کند. به این ترتیب، با فرض تخفیف مالیاتی برای خودروهای برقی، مزدا EZ-6 تمام الکتریکی یا پلاگین هیبرید با قیمت تقریبی ۳ میلیارد تومان وارد ایران خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اکستریم TXL در ایران؛ مشخصات و قیمت چری اکسید شاسی بلند