رئیس جمهور گرجستان لایحه مصوب در پارلمان را وتو کرد


رئیس جمهور گرجستان لایحه مصوب در پارلمان را وتو کرد

اقتصادنیوز: رئیس جمهور گرجستان لایحه مصوب در پارلمان این کشور تحت عنوان عوامل خارجی را وتو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان لایحه مصوب در پارلمان این کشور تحت عنوان عوامل خارجی را وتو کرد.

زورابیشویلی امروز شنبه اعلام کرد که لایحه مصوب تحت عنوان عوامل خارجی در پارلمان را به علت اینکه ماهیت روسی دارد، وتو می‌کند.

وی در یک بیانیه تلویزیونی با اشاره به این لایحه مدعی شد: من امروز این قانون که ماهیت روسی دارد و بر خلاف قانون اساسی ما است را وتو می‌کنم.

قانونگذاران حزب حاکم رویای گرجستان هفته گذشته با وجود مخالفت غربگراها با لایحه «عوامل خارجی»، آن را به تصویب رساندند. غربگراها نگران دور شدن این جمهوری سابق شوروی از غرب و حرکت به سمت روسیه هستند.

خبر مرتبط
دستیار پوتین: فضای مذاکرات پوتین و شی بسیار دوستانه بود

اقتصادنیوز: دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی اظهار داشت که مذاکرات میان «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» رئیسان جمهوری روسیه و چین بسیار موفقیت‌آمیز بود.

از این رو حزب رویای گرجستان نمایندگان کافی در پارلمان را بمنظور وتو کردن علیه رئیس جمهور دارند.

این مساله موجی از اعتراض غربگراها را به همراه داشته است که در تاریخ اخیر این کشور بی سابقه بوده است.

بروکسل تصویب این لایحه را نامتناسب با درخواست عضویت گرجستان در اتحادیه اروپا عنوان کرده است.

ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیر گرجستان آمادگی حزب خود را برای بررسی اصلاحات پیشنهادی زورابیشویلی در قانون، در صورتی که وی آن را وتو کند، اعلام کرده است.

اما زورابیشویلی که با حزب حاکم اختلاف دارد، احتمال ورود به "مذاکرات غلط و گمراه کننده" با رویای گرجستان را رد کرده است.

این لایحه سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌هایی را که بیش از 20 درصد بودجه خود را از خارج دریافت می‌کنند ملزم می‌نماید تا به عنوان نهادهایی که "منافع یک قدرت خارجی" را دنبال می‌کنند، ثبت نام و خود را معرفی کنند.

رویای گرجستان اصرار دارد که به پیوستن به اتحادیه اروپا متعهد است و این لایحه را با هدف افزایش شفافیت بودجه سازمان های غیردولتی به تصویر می کشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟