ایکس باکس بعدی احتمالاً در سال 2026 به بازار می‌آید


ایکس باکس بعدی احتمالاً در سال 2026 به بازار می‌آید

طبق افشاگری‌های منتشر شده، کنسول گیمینگ بعدی مایکروسافت ممکن است در اواخر سال 2026 میلادی معرفی و عرضه شود. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی حواشی جدید نسل بعدی کنسول گیمینگ Xbox مایکروسافت می‌پردازیم. حداقل برای طرفداران ایکس...

طبق افشاگری‌های منتشر شده، کنسول گیمینگ بعدی مایکروسافت ممکن است در اواخر سال 2026 میلادی معرفی و عرضه شود. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی حواشی جدید نسل بعدی کنسول گیمینگ Xbox مایکروسافت می‌پردازیم.

حداقل برای طرفداران ایکس باکس، نسل بعدی کنسول‌ها ممکن است نزدیک‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کردیم. امروز، افشاگری به نام TheGhostofHope (که پیش از این اطلاعات بسیاری از بازی Call of Duty را افشا کرده است)، شایعه‌ای را از منابع مورد اعتماد خود منتشر کرد مبنی بر اینکه کنسول بعدی ایکس باکس ممکن است در اواخر سال 2026 و در نتیجه بسیار زودتر از آنچه بسیاری از تحلیلگران و طرفداران پیش‌بینی می‌کردند، عرضه شود.

البته این اولین باری نیست که از عرضه احتمالی این کنسول در اواخر سال 2026 می‌شنویم. پیش از این نیز کانال یوتیوب RedGamingTech این خبر را در دسامبر 2023 گزارش کرد و اضافه کرد که مایکروسافت می‌تواند پردازنده AMD Ryzen Zen 5 را انتخاب کند زیرا Zen 6 به موقع عرضه نمی‌شود. آن گزارش همچنین پیشنهاد می‌کرد که مایکروسافت استراتژی به‌کارگیری دو تراشه متفاوت که در این نسل کنسول‌های سری S و X استفاده کرده است را کنار بگذارد و کنسول نسل بعدی را در فقط یک نسخه عرضه کند.

نسل بعدی کنسول ایکس باکس,

هدف از این استراتژی تلاش برای تکرار موفقیت ایکس باکس 360 است که در حال حاضر به عنوان موفق‌ترین نسخه کنسول ایکس باکس شناخته می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید این کنسول یک سال کامل قبل از پلی‌استیشن 3 سونی عرضه شد و از مزایای این استراتژی بهره برد. تا سال 2014، ایکس باکس 360 حدود 84 میلیون دستگاه فروخت، در حالی که اولین کنسول ایکس باکس تنها 24 میلیون واحد فروخت و ایکس باکس وان نیز با فروشی در حدود 58 میلیون دستگاه متوقف شد. دو سری S و X در حال حاضر بیش از 27 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند.

با این وجود باید در نظر داشت که «جلوتر از رقیب اصلی خود وارد بازار شدن» یک تاکتیک پرخطر است، اما با توجه به اینکه در حال حاضر در فروش کنسول بسیار از سونی عقب است، شاید این استراتژی تنها گزینه‌ی مایکروسافت برای پیشی‌گرفتن است. جالب اینجاست که سارا باند، رئیس ایکس باکس اخیراً گفته است که مایکروسافت بر روی ارائه بزرگترین جهش عملکردی تاریخ در نسل بعدی ایکس باکس متمرکز است.

 مایکروسافت ایکس باکس

برای انجام این کار به نظر می‌رسد مایکروسافت عرضه نسخه میان‌نسلی را کنار می‌گذارد (برخلاف سونی که انتظار می‌رود PS5 Pro را اواخر امسال عرضه کند) تا همه چیز را بر روی یک کنسول قدرتمند نسل بعدی متمرکز کند که در اواخر سال 2026 عرضه می‌شود. با توجه به اینکه سونی بعید است بتواند پلی استیشن 6 خود را قبل از سال 2027 یا حتی 2028 وارد بازار کند، مایکروسافت می‌تواند برای حفظ رقابت، قیمت‌ها را نیز کاهش دهد.

مانند دیگر محصولات سخت افزاری در یک سال اخیر، تراشه‌های NPU و AI احتمالاً نقش مهمی در رسیدن به وعده رئیس مایکروسافت خواهند داشت، اگرچه هنوز برای بحث در مورد جزئیات خیلی زود است. حتی اگر پنجره انتشار اواخر سال 2026 درست باشد، هنوز دو سال و نیم تا این تاریخ احتمالی باقی مانده است و چیزهای زیادی تا آن زمان می‌تواند تغییر کند.

در همین رابطه بخوانید:

-
-
-

نظر شما در مورد استراتژی احتمالی مایکروسافت برای عرضه نسل بعدی کنسول خود پیش از PS6 سونی چیست؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس